Sprawa zaczęta tradycyjnie, czy trzeba ją rejestrować na nowo po wprowadzeniu systemu EZD RP?

Czy sprawa prowadzona w firmie tradycyjnie po wprowadzeniu EZD RP musi być wprowadzona do systemu wraz z całą dokumentacją?

Wprowadzając system EZD wskazujemy, które sprawy zakładane na podstawie jednolitego rzeczowego wykazu akt będą prowadzone elektronicznie, a jakie w papierze. Może zdarzyć się tak, że sprawy prowadzone do tej pory w papierze, od pewnego momentu będą prowadzone elektronicznie. Zwykle wskazuje się, że sprawy wszczęte w papierze prowadzi się do zakończenia w ten sam sposób, a nowe sprawy będą prowadzone w elektronice. Reasumując, nie ma takiego obowiązku, aby sprawa prowadzona w jednostce tradycyjnie po wprowadzeniu EZD RP musi być wprowadzona do systemu wraz z całą dokumentacją.

Zachęcam do zajrzenia do podręcznika EZD RP do sekcji Wzory i szablony, dział Materiały dla jednostek wdrażających: https://podrecznik.ezdrp.gov.pl/wzory-i-szablony/

4 polubienia

Czy przy przejściu na elektroniczne prowadzenie sprawy do tej pory prowadzonej tradycyjnie należy wszystkie dokumenty od początku sprawy zeskanować do EZD?

W wiadomości powyżej od @sebastian.czerniak jest odpowiedź

Zwykle wskazuje się, że sprawy wszczęte w papierze prowadzi się do zakończenia w ten sam sposób, a nowe sprawy będą prowadzone w elektronice. Reasumując, nie ma takiego obowiązku, aby sprawa prowadzona w jednostce tradycyjnie po wprowadzeniu EZD RP musi być wprowadzona do systemu wraz z całą dokumentacją.

Pozdrawiam

Dzień dobry, na początku siadam tylko, że wprowadzamy w naszej jednostce EZD w przyszłym roku, teraz przygotowujemy instrukcję kancelaryjną. Mamy sprawy komornicze, które toczą się przez wiele lat. Chcemy wykorzystać możliwość przerejestrowania tych spraw z prowadzenia papierowo na elektroniczne. Wiem, że jest taka możliwość, najlepiej zrobić to na początku roku i należy wówczas umieścić w EZD adnotację, że sprawa do daty… była tradycyjnie prowadzona, a od daty…. jest prowadzona już elektronicznie. I tu nie wiemy, czy należy w takiej sytuacji wszystkie papierowe dokumenty od początku sprawy zeskanować do EZD, aby je tam widzieć? Czy absolutnie nie można tego zrobić czy też sami możemy zdecydować o tym?