Dzień dobry. Piszę z poziomu osoby korzystającej z wersji testowej systemu bez wsparcia NASK
Sytuacja dla sprawy prowadzonej elektronicznie: przychodzi pismo przewodnie i pen drive z zawartością jako załącznik. Zgodnie z podręcznikiem: Nośnik elektroniczny (np. płyta CD, pendrive) rejestrujemy jako nieodwzorowany w pełni w składzie Nośników danych niewłączonych do systemu, a jego zawartość dodajemy jako załącznik do RPW lub sprawy. Pełne odwzorowanie możliwe jest tylko dla obrazów płyt w formacie ISO, utworzonych w dedykowanym oprogramowaniu.
Przy rejestracji wybieramy Odwzorowanie w trybie mieszanym. Tylko teraz co wybrać, żeby to miało ręce i nogi.
Jeśli wybiorę 2x odwzorowanie pełne (skan pisma przewodniego oraz zawartość nośnika) i 1x nośnik niewłączony, to stworzą mi się 3 etykiety. Czyli wychodzi na to, że muszę wydrukować to co jest na nośniku, bo do tej treści mam etykietę? Ponadto przy rejestracji w składzie chronologicznym system wymusza zarejestrowanie tego w określonym kartonie. Drukowanie tego co jest na nośniku jest absurdalne, ponieważ nośnik trafia do składu nośników, więc można powiedzieć że dubluje się dokument.
Owszem można po prostu zarejestrować wszystko hurtem i później usunąć ten załącznik RPW (czyli etykietę wydrukowaną dla zawartości nośnika). Tracimy tutaj czas zupełnie bez sensu.
Jeśli wybiorę 1 odwzorowanie niepełne (nośnik z jego zawartością) i odwzorowanie pełne (skan pisma przewodniego) to później nie przydzielę pozycji nośnika do odpowiedniego kartonu. System wymusza dodanie do kartonu składu chronologicznego pism w papierze, a powinien w kartonie z nośnikami informatycznymi.
Dotarłam do tego punktu, ale być może coś przeoczyłam lub nie zrozumiałam.
System wydaje się być bardzo nieintuicyjny, a jego funkcjonalność 100% pod obieg dokumentów w urzędach. Placówki inne niż urzędy dostają naprawdę spore wyzwanie, żeby domyślić się co autorzy mieli na mysli.




