Korzystamy z wersji 21.7 (B) - nie mamy dostępnej wyższej w repozytorium.
Zdiagnozowana została przyczyna dla braku możliwości edycji ścieżki akceptacji, która występuje w EZD. Objawia się ona takim komunikatem jak poniżej:
Błąd ten występuje każdorazowo w sytuacji, w której pismo zostało zwrócone do poprawy a następnie (już po naniesieniu zmian) podejmowana jest próba edycji ścieżki „do akceptacji lub podpisu”. Wtedy, w pierwotnej ścieżce obiegu dodają się automatycznie dodatkowe kroki akceptacji, które przyjmują status „Podjęte”, zamiast „Zakończone”, które wpływają na brak możliwości jej zmiany.
Przykład:
Na poniższym przykładzie pracownik ze stanowiskiem „Podinspektor” był twórcą pisma i nie występował w podstawowej ścieżce obiegu tylko ją utworzył. Po zwrocie pisma do poprawy przez „kierownika działu” (krok 1) stanowisko „podinspektora” automatycznie dodało się do ścieżki obiegu w kroku 2. Przekazanie poprawionego pisma skutkuje wysłaniem go ponownie do kierownika działu, jednak występującego już na pozycji 3. Pozycje 1 i 2 pozostają w tej chwili „Podjęte”, bez możliwości zakończenia.
Wpływa to na brak możliwości zmiany ścieżki obiegu przez kolejnych pracowników.
Jedyną możliwością zmiany ścieżki jest skorzystanie z opcji „Przerwij ścieżkę obiegu” oraz wystawienie jej ponownie. Przerwać ścieżkę może osoba, która chciałaby ją zmienić (w uwagach dobrze wskazać wtedy jak ścieżka ma przebiegać).
W tej sytuacji pismo wróci do autora, który taką ścieżkę musi wystawić na nowo. W nowej ścieżce nie ma konieczności dublowania wcześniej dokonanych kroków, wystarczy wskazanie w niej brakujących akceptacji/podpisów.