Błąd przy dwóch akceptacjach dla podpisanego pisma

Dzień dobry,
Wersja EZD RP: 21.7.7 (B) - najwyższa z dostępnych w repozytorium

Zdiagnozowaliśmy błąd przy wystawianiu obiegu “Do akceptacji lub podpisu”, w którym pierwsza osoba ma podpisać pismo (kierownik działu), natomiast dwie kolejne mają je zaakceptować (dyrekcja).

Przy takim obiegu ostania osoba nie ma możliwości dokonania akceptacji i może jedynie “Przerwać obieg”. Pismo bez problemu jest podpisywane przez pierwszą osobę, również pierwsza akceptacja przechodzi poprawnie.

Etap 1: podpis kierownika / działa poprawnie
Etap 2: akceptacja zastępcy dyrektora / działa poprawnie
Etap 3: akceptacja dyrektora naczelnego / nie ma możliwości akceptacji

Zweryfikowałem ten przypadek na wersji testowej i wynika z tego, że druga osoba akceptująca ma dostępną starszą wersję dokumentu, niż ta która powstała po pierwszej akceptacji.

Na poniższym przykładzie 'Dyrektor testowy" był pierwszym akceptującym, po jego akceptacji powstała wersja 1.1.
Drugim akceptującym miał być “Podinspektor testowy koordynator”, ale on ma widoczną cały czas wersję dokumentu 1.0

Przez to mimo otrzymania zadania “Do akceptacji lub podpisu” nie ma w menu po prawej stronie możliwości akceptacji dokumentu. Również znacznik (A) jest domyślnie wybarwiony na różowo, zamiast na fioletowo.

Jedyną możliwością jest przerwanie ścieżki akceptacji oraz zawnioskowanie u właściciela pisma o wystawienie zadania akceptacji jeszcze raz. Wtedy jest możliwość złożenia drugiej akceptacji:

Rozwiązaniem tymczasowym, z którego korzystamy jest uzyskanie podpisu dokumentu w jednym zadaniu, natomiast dwóch akceptacji w drugim zadaniu. Przy takim podziale nie ma problemu z wersjami dokumentów.

Dzień dobry,
a czy przypadkiem jest tak, że wszelkie akceptacje powinny być przed podpisem, ponieważ podpis jest najwyższą i ostateczną formą zaakceptowania dokumentu
:slight_smile:

2 polubienia

Dla pism zewnętrznych tak.
W sprawach wewnętrznych pismo podpisuje kierownik działu wnioskujący o coś, prosząc przełożonych o akceptację.

Moim zdaniem na wewnętrznych działa tak samo.
Kierownik akceptuje prośbę działu, a przełożony zgadza się i ostatecznie podpisuje.

Dziękuję za Pani zdanie, natomiast to jak to jest rozwiązywane zależy od wewnętrznych przepisów i ustaleń danej jednostki.

Nie wyobrażam sobie żeby pismo na papierze wewnętrznym działu (np. z prośbą o zgodę na szkolenie) podpisywał dyrektor, bo to nie on potrzebuje wziąć udział w szkoleniu. Pismo podpisuje osoba, która bierze odpowiedzialność za jego treść.
Cel akceptacji jest całkiem inny niż podpisu - albo zgoda ze stanowiskiem z pisma, albo brak zgody.

Wcześniej mieliśmy na pismach papierowych podpis kierownika i adnotacje (zgoda/brak zgody) robione przez dyrekcję. Obecnie w systemie poprawnie działa akceptacja jednej osoby na podpisanym piśmie, lub większej ilości w przypadku gdy jest to wystawiane oddzielnymi zadaniami. Sądzę więc, że zamysłem producenta było to, żeby taka funkcjonalność była i działała poprawnie - stąd moje zgłoszenie.

przetestowałam to na wersji A.
akceptacja przygotowującego wniosek
podpis jego dyrektora
akceptacja innego dyrektora
akceptacja inspektora


co prawda w chaotycznej kolejności, ale działa :wink:

W wersji 21.11.11 (B) błąd dalej występuje.

Na poniższym screenie są widoczne przyciski, które ma dostępne ostatni akceptujący:

Tutaj zdefiniowana ścieżka, pierwsza osoba to podpis (wykonany poprawnie), druga akceptacja (wykonany poprawnie), trzecia akceptacja (brak możliwości wykonania).