Witam,
Stworzony został szablon. W etapie 1 dokument jest do akceptacji, a w etapie 2 do podpisu. Oba etapy są kierowane do tej samej osoby.
Na dokumencie pdf zostało utworzone zadanie zgodnie z podanym szablonem. Adresat zadania może zaakceptować dokument, ale nie pojawia się kolejne zadanie (zgodne ze schematem) do podpisu dokumentu. W metadanych pliku widać dokładnie, że dokument oczekuje na podpis przez daną osobę. W sprawie, w której zostało założone dane zadanie również widać zlecenie podpisu. W tym momencie z zadaniem nic nikt nie może zrobić bo zostało w pewien sposób przyblokowane. Czy to jest błąd czy po prostu nie można mieszać akceptacji i podpisu cyfrowego przez jedną osobę? W odwrotnej kolejności również dzieje się to samo (1 etap podpis, 2 etap akceptacji). Czy ktoś może spotkał się z podobnym problemem i udało się to rozwiązać?
Podpis to najsilniejsza forma akceptacji - czy jest sens aby ktoś coś akceptował a potem ten dokument podpisywał? W opisywanej sytuacji szablon obiegu utyka - po prostu system głupie. Gdyby w systemie pomiędzy osobą A, która akceptuje dokument a potem podpisuje byłą jeszcze osoba B to było wszystko w porządku. Jeśli jest potrzeba aby ta sama osoba zaakceptowała dokument a potem podpisała to można wysłać dwa odrębne zadania - najpierw do akceptacji a potem do podpisu.
Jasne wszystko zrozumiałe. To była kwestia przetestowania. Poprzedni system pozwalał na takie ruchy dlatego postanowiliśmy to przetestować. Wszystko odbyło się na wersji testowej systemu. Jednak teraz zastanawia mnie kwestia co jeżeli ktoś coś takiego zrobi na wersji produkcyjnej? Da się to w jakiś sposób cofnąć? Anulować? W tym momencie nie jestem w stanie nic zrobić i dopytuję o rozwiązanie
W takiej sytuacji trzeba anulować zadania i wystawić dwa nowe. Jeśli chodzi o szablony zadań to postaramy się zablokować możliwość tworzenia szablonów gdzie po sobie wstawiamy dwie osoby, które miałby wykonać dwie różne operacje.
Tak bardzo bym chciał to anulować ale niestety nie mam możliwości. Wybierając zadanie żadne menu się nie otwiera - nie mogę zrobić nic, jakby się zablokowało. Przy nowym zadaniu w tej samej sprawie wyświetla mi się opcja “cofnij”.
trudno to rozpatrywać w kontekście błędu. Wydaje się, że raczej w praktyce daje się dyrektorowi pisma, by najpierw parafował je na dole, a potem sam podpisał.
Robią to różne osoby i wtedy w systemie też działa.
Wszystko sprowadza się też do sposobu prowadzenia sprawy - w papierze parafuje się pismo które zostaje w aktach sprawy w elektronice parafowanie nie ma sensu bo od razu można pismo podpisać i takie podpisane pismo zostanie w aktach sprawy, ale nie ma potrzeby parafowania pisma bo podpis jest mocniejszy niż parafa (akceptacja).
Proszę o informację jak anulować takie podwójne zadanie. Po akceptacji osoba zlecająca już nie widzi tego w zadaniach zleconych a odbiorca zadania nie ma nic w zadaniach nowych/ w realizacji. Nie można ruszyć takiego pisma. Sprawy też nie można zamknąć z niezrealizowanym zadaniem. Ciągle można dodać schemat z tymi samymi odbiorcami zadania.
Wersja: 19.4.15
Wersja API: 19.4.15
Tomaszu,
jaką wersję systemu macie?
Tak jak pisałem wyżej:
Wersja: 19.4.15
Wersja API: 19.4.15