Wystawianie delegacji w EZD RP

Hej,
czy może ktoś podpowiedzieć jak wygląda wystawienie delegacji w EZD RP?

Dzień dobry,

wszystko zależy od modelu jaki założycie Państwo w swojej instytucji:

  1. obsługa zagadnienia za pomocą szablonów przygotowanych np. w MS Word czy Ms Excel
  2. obsługa zagadnienia za pomocą tzw. procesów wewnętrznych z wykorzystaniem szablonów XML
    Tak czy inaczej najpierw proponuję sprawdzić czy macie Państwo w swojej jednostce jakąś regulację wewnętrzną typu decyzja/zarządzenie/komunikat/ogłoszenie wprowadzające w jednostce np. “Procedurę wyjazdów krajowych/zagranicznych”.

Lektura tego dokumentu podpowie Państwu jak wygląda obieg delegacji a następnie spróbujecie to Państwo “odtworzyć” we właściwościach systemu EZD RP (czyli kto tworzy wniosek jak jest on akceptowany/podpisywany oraz jak krąży pomiędzy zainteresowanymi osobami)…

P.S. W moim urzędzie funkcjonuje model nr 1 + zarządzenie Dyrektora Generalnego z procedurą wyjazdową + infografika obiegu dokumentu w urzędzie.

Dziękuję i miłego dnia
Tomasz Skwarka

1 polubienie

Dziękuję. A jak wygląda rozliczenie delegacji?

Podobny obieg wymyśliłam, aczkolwiek nie uzyskał akceptacji, gdyż do worda nie zaczytywali się automatycznie pracownicy (mimo i tak ustawionych w szablonie zakładek rodzaju transportu, automatycznego kalendarza itp.) i pracownik sekretariatu musiał wpisać nazwisko ręcznie.
Potem mieliśmy podpisy zbierać na papierze, ponieważ teczka w kadrach jest papierowa.

Zakładałam, że zamiast zakładać sprawę można dodać po prostu pismo, wypełnić, dodać do rejestru, edytować, wydrukować, a potem je zakończyć, w końcu delegacja wędruje do kadr, prawda?
a i mam pytanie: czy u Was delegacja do kadr trafia elektronicznie? Czy kadry drukują ją z uwierzytelnieniami do teczki papierowej, czy też może macie ją elektroniczną?

Beata Świsłocka

w naszym biurze mamy papierowe delegacje, jak to pozniej wyglada z podpisami pracowników i rozliczeniem ?

Dzień dobry,

w mojej instytucji cały proces jest elektroniczny.
Wszystkie szablony, używane w procesie, są przystosowane do wypełniania. I ładnie to nawet chodzi :slight_smile:

P.S. Zaciekawiło mnie sformułowanie “mimo i tak ustawionych w szablonie zakładek rodzaju transportu, automatycznego kalendarza itp.”. Co to za zakładki typu “transport” czy “automatyczne kalendarze”?

Pozdrawiam,
Tomasz Skwarka

W szablonie delegacji, który przygotowaliśmy w WORDzie wstawiliśmy pola formularzy z listami wyboru gdzie np wpisaliśmy dostępne środki transportu. Wstawiliśmy też pole kalendarza, z którego pracownik wypełniający delegację mógłby wybrać datę.
coś takiego:

Zazdroszczę.
Ale dopytam:
czy j. delegacja jest w sprawie, to potem do kadr przekazujecie ją zadaniem do realizacji?
Ale jak wygląda potem rozliczenie? Dodajecie załącznik do sprawy i również udostępniacie go kadrom?

Aha, teraz rozumiem o co chodziło - o pola formularza z “Dewelopera”.
Też z tego korzystam jak również z pól kodowych wordowych oraz pól mapowania xml.

Pozdrawiam,
Tomasz Skwarka

Kiedy pracownik wraca z delegacji musi ją rozliczyć.
U nas wygląda to tak:

Miłego weekendu,
Tomasz Skwarka

2 polubienia

zaciekawił mnie jeden etap procesu:
sekretariat założył sprawę, a jak to się stało, że sprawa znalazła się w WF (czy pracownik WF zakończył tę samą sprawę, którą założył pracownik sekretariatu, czy też inną?

w procesie nie znalazłam momentu, w którym dołączacie dowody poniesienia wydatków, tj. bilety, faktury itp.)

Pozwolę sobie odświeżyć temat. Chciałbym wdrożyć procedowanie elektroniczne delegacji i dokumentów związanych z jej rozliczeniem. Jednak nasz departament finansów stoi na stanowisku, że dokumenty te są dowodami księgowymi i potrzebuje je w formie papierowej.

Powyższe niweczy procedowanie elektroniczne delegacji, skoro na koniec pracownik musi wydrukować wszystkie dokumenty z akceptacjami i podpisami z systemu EZD.

Jak Państwo procedują rozliczenie delegacji w przypadku płatności za bilety, faktury ze środków prywatnych delegowanego lub z pobranej zaliczki? Wg. Finansów potrzebny jest odręczny opis tych dokumentów.

Jak dokonują rozliczeń delegacji Kierownicy Państwa Jednostek. W naszym przypadku pracownicy sekretariatów przygotowują dokumenty a Kierownik ostatecznie je tylko podpisuje. Wg. Finansów cały obieg w EZD powinien wykonywać Kierownik osobiście zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej.

Liczę na Państwa pomoc :slight_smile:

u nas również sprawa rozbija się o podejście finansów.
Delegacje przygotowujemy więc w EZD RP i od razu drukujemy. Mamy tu też rejestr.
całość biega papierowo :frowning: łącznie z późniejszym rozliczeniem.
niestety :frowning:

Dzień dobry,

w mojej opinii proces wnioskowania i rozliczania delegacji nie musi być papierowy. Z przepisów zewnętrznych nie wynika taki obowiązek. Warto zatem spojrzeć na Państwa wewnętrzene procedury (logistyczne) jak również “Politykę rachunkowości”. Szczególnie w tej ostatniej możecie mieć Państwo gdzieś wskazanie do rodzajów posiadanych dokumentów.

Dokumentacja księgowa nie musi być papierowa. Można stworzyć proces wnioskowania i rozliczania w oparciu do dostępne w EZD RP funckjonalności akceptacji i podpisów.

P.S. Za chwilę wejdą w życie faktury elektroniczne oraz umowy. To dobry momen aby Finanse zaczęły się zaprzyjaźniać z elektroniką :wink: Tu wykorzystajcie Państow pomysł elektronizacji dokumentów księgowych!

Miłego dnia,
Tomasz Skwarka