Czy podpisywane dokumenty powinny mieć już przygotowaną i wstawioną formułkę "dokument podpisany elektronicznie "?
Czy też jest jakaś opcja wizualizacji podpisu w ezd
U nas tak wygląda tabelka z zakładkami:
Chyba że chodzi o drugi podpis na PDF i możliwość umieszczenia wizualizacji, to taka funkcja była by przydatna.
Dzień dobry,
odpowiadając na pytania:
1) Czy podpisywane dokumenty powinny mieć już przygotowaną i wstawioną formułkę "dokument podpisany elektronicznie "?
sformułowanie typu “dokument podpisany elektronicznie” (i inne treści tego typu) nie są wymagane prawnie jednakże ułatwiają czytelnikowi zauważenie, że dokument posiada podpis elektroniczny (przy czym nie zwalnia to czytelnika z obowiązku sprawdzenia tego stanu rzeczy i zweryfikowania ważności certyfikatu podpisu)
2) Czy też jest jakaś opcja wizualizacji podpisu w ezd?
Wizualizacja podpisu elektronicznego, w postaci graficznej ikony (obrazka) jest możliwa w systemie EZD RP. Nazywa się to “graficzną prezentacją podpisu” i wymaga umieszczenia w szablonie dokumentu dedykowanej zakładki (np.: ezdPolePodpisu1).
Więcej informacji o tym w “Podręczniku…”, pod adresem:
Tworzenie szablonów dokumentów w Microsoft Word – Podręcznik użytkownika systemu EZD RP
Dziękuję i miłego dnia,
Tomasz Skwarka