Dzień dobry w mojej instytucji mamy 5 wydziałów i każdy z nich ma dokumenty takie jak postanowienia, decyzje, opinie - zaznaczam że w każdym wydziale wydaje się inne różniące się od siebie decyzje, postanowienia, opinie. Wersja pierwsze którą chciałam wprowadzić - mogę stworzyć dla każdego wydziału rejestr dla decyzji, postanowień, opinii (w jednym rejestrze będą np. decyzje z różnego rodzaju itp. Wersja druga stworzenie dla każdego wydziału rejestru dla każdego rodzaju decyzji, postanowienia i opinii. Czy to w EZD ma sens i czy tak można zrobić - jeżeli tak co zaznaczyć “z pisma, ręczne czy ze sprawy”? Wersja trzecia jest taka że jeżeli każdy wydział tworzy rożne rodzaje np. decyzji a EZD nadaje numer składający się z wydziału.nr z JRWA. kolejnego numeru nadanego przez EZD.roku to do celów statystycznych wystarczy rejestr papierowy - każda decyzja będzie miała swój numer niepowtarzalny i dzięki liczbie porządkowej w rejestrze papierowym można wyciągnąć dane do sprawozdań statystycznych. Czy mogę prosić o pomoc za którą bardzo dziękuję.
Dobry wieczór,
każdy z zaprezentowanych rozwiązań jest wykonalny. Wszystko zależy od tego jaki efekt chce się uzyskać (oraz ile pracy chce się włożyć w ich tworzenie i nadawanie uprawnień… hihihi ).
Można tworzyć jeden “duży” rejestr dla całej instytucji jak również wiele “małych” rejestrów dla poszczególnych komórek organizacyjnych.
Co więcej - do rejestrów można dać różną widoczność i dostępy np. wszyscy tworzą “duży” rejestr ale każdy widzi tylko swoje wpisy itd. Rejestry mogą być też do odczytu lub edycji.
Typ rejestru zależy od danych źródłowych tzn. czy rejestrowane będą pisma wpływające z RPW (rejestr z pism) czy całe sprawy (rejestr ze sprawy). Oba typy ładnie się linkują w rejestrach.
Rejestr typu ręcznego prowadzi się po prostu wpisując do niego dane - tracąc przy tym linkowanie do danych źródłowych. coś za coś.
P.S. Budując rejestr można skorzystać z wielu opcji typu automatyczne numerowanie, atrybutowanie czy zaciąganie danych ze słowników. Najlepiej sobie rozrysować taki rejestr oraz odpytać użytkowników jakiego efektu oczekują.
Miłego wieczoru,
Tomasz Skwarka