Szkolenie pracowników merytorycznych – tworzenie i przekazywanie obiektów

W zamieszczonych filmach, pulpit użytkownika wygląda zupełnie inaczej (monitorowanie, do obsłużenia).

Mam wersję: 21.5.7 (Wersja API: 21.5.24).
Czy nowa wersja systemu będzie wyglądała inaczej?

Na nagraniach widoczna jest wersja 20 systemu z nowym obiegiem dokumentów.

1 polubienie

Od wersji 21.5 wprowadzona została możliwość wywołania podmiotu w EZD RP z przebudowanym sposobem przetwarzania dokumentów. To oznacza, że przez pewien czas, także w kolejnych wersjach systemu, będą możliwe różne widoki.

Decyzja o włączeniu nowego widoku (Monitorowanie, Do obsłużenia) lub zachowaniu dotychczasowego widoku (Biurko, W toku) należy do jednostki, która wdraża EZD RP. Technicznie sprowadza się to do włączenia przez administratora opcji podczas wywoływania nowego podmiotu.

W kolejnych wersjach systemu dla odróżnienia wprowadzone zostaną oznaczenia A i B widoczne przy oznaczeniu wersji EZD RP. Ułatwią one rozróżnienie używanej wersji.

Od wersji 21.7 jeśli przy oznaczeniu wersji będzie widocznej litera “A”, to podmiot jest wywołany z poprzednim sposobem gromadzenia i przetwarzania dokumentów (wspomniane Biurko, W toku). Jeśli litera “B”, to podmiot wywołany został z opcjami nowego sposobu pracy (Monitorowanie, Do obsłużenia).

Ta zmiana w zakresie oznaczeń nie będzie dostępna wstecznie dla poprzednich wersji systemu.

Wszystkie filmy szkoleniowe i instruktażowe można znaleźć na: https://www.youtube.com/@ezdrp/playlists

Szkolenia wideo dla pracowników merytorycznych w systemie z dotychczasowym sposobem gromadzenia i przetwarzania dokumentów zebrane są na playliście: https://www.youtube.com/playlist?list=PLX4bu54E7hyNa-7RTMiwLuKPG2tTSxyWf

2 polubienia

Co mam rozumieć przez “do włączenia przez administratora opcji podczas wywoływania nowego podmiotu”? Czy dotyczy to tylko nowych podmiotów, które uruchamiają u siebie EZD? Mamy wersję testową i szkolenie dla kilkuset osób najlepiej już prowadzić z nowymi opcjami (bo uważam, że są lepsze niż te mało intuicyjny blok “ZADANIA”.

Tak - jeżeli chodzi o samą czynność techniczną, to w momencie powoływania nowego podmiotu administrator zaznacza określoną opcję. Natomiast kluczowa decyzja o uruchomieniu podmiotu w wersji A lub B (wcześniej wprowadzone oznaczenia), jest ustalana z jednostką na początku procesu wdrożeniowego i wynika z różnych czynników.

Więcej informacji dot. Pana jednostki maja na pewno koordynator/opiekun EZD.

A co w sytuacji gdy działamy na wersji testowej?

Kiedy planowane jest udostepnienie wersji B dla instytucji na obecnej wersji SaaS 21.5.7?

Uruchamialiśmy samodzielnie wersję testową na własnej infrastrukturze. Czy istnieje możliwość przełączenia instalacji testowej na wersję “B”. W instalatorze rancherze mam do wyboru najnowsza wersję 21.5.6 - bez literek.
Czy można jakoś ręcznie wymusić przeinstalowanie EZD na nowy sposób przetwarzania dokumentów?

W naszej instytucji pierwsze testy prowadziliśmy na “starym” module zadań, ale na początku marca podjęliśmy decyzję o przejściu na nowy moduł przed startem produkcyjnym.
Nowy moduł jest czytelniejszy i ma sporo większe możliwości niż stara wersja, do tego nie wiadomo kiedy stara wersja będzie miała zapewnioną migrację na nowy moduł. W związku z tym, że wyboru trzeba dokonać podczas “stawiania” systemu to postawiliśmy od nowa/od początku wersję testową oraz produkcję. Teraz od 2 tyg. testujemy wersję z nowym modułem i jak na razie jesteśmy bardzo zadowoleni z decyzji.

Czyli stawialiście od zera wszystko? Czy przeinstalowana tylko aplikacja a nfs i baza danych została?
Jest gdzieś jakaś instrukcja do tego?

Proszę o informację na którym etapie można dokonać tego wyboru. Szukałem tej opcji bezskutecznie w poniższych elementach systemu.
KUIP->Lista podmiotów->Dodanie podmiotu
EZD → Administracja ->Inicjalizacja podmiotu
EZD->Kreator systemu

Jedyne czego nie testowałem to reinstalacji w Rancher. Widzę, że jest tam opcja w Yaml:

          Ezdrp_Feature_NoweZadania: Disabled

Jeśli to ta opcja, to czy wystarczy zrobić reinstalację systemu z aktywowaną powyższą opcją, czy trzeba wszystko od nowa stawiać?

Prawie na pewno to ten checkbox, po jego zaznaczeniu przechodzi na nowy moduł.
U nas konieczne było postawienie od nowa - ta wersja nie jest kompatybilna z poprzednią, więc całe środowisko musi być czyste. Jeśli będą jakieś pisma w aplikacji testowej, to będą wyskakiwać błędy.

Witam,

jesteśmy w trakcie przygotowywania instrukcji dla nowych zadań jak będzie gotowa to zostanie umieszczona na stronie podręcznika.

Jest instrukcja.
https://podrecznik.ezdrp.gov.pl/instrukcja-instalacji-ezd-rp-srodowiska-testowe-rozwojowe-edukacyjne/

A czy będzie jakaś instrukcja migracji? Chodzi o przełączenie widoku w już powołanych jednostkach.