Opóźnienia w otrzymywaniu e-doręczeń

Przesyłki z e-doręczeń wchodzą do EZD RP z kilkugodzinnym opóźnieniem. W potwierdzeniu otrzymania przesyłki jest czas otrzymania 11:28, a w historii pisma w EZD jest 19:28. Co zrobić żeby e-doręczenia spływały na bieżąco? Jest to spory problem głównie przy b. pilnych sprawach.

1 polubienie

Dzień dobry,

Proszę to zgłosić na HD NASKU

Dzień dobry,
czy jest szansa, abyśmy tutaj również otrzymali odpowiedź? :slight_smile: pozdrawiam

Dzień dobry,

Pani Dominiko to zależy tylko od Pani Elżbiety. Ps. dziękuje za Pani cenne wpisy na forum

1 polubienie

nasz administrator systemu EZD zgłosił do NASK-u, jak będzie odpowiedź to oczywiście wkleję ją tutaj

3 polubienia

Tyle w temacie od EZD

“Dzień dobry,

panie J., integracja e-Doręczeń z EZD RP opiera się na dowodach, które są dołączane do wiadomości przez Pocztę Polską. Sama częstotliwość wysyłki/odbioru to ok. 15 min i jest wartością stałą. Moduł Sprawdź wiadomości stanowi ‘odzwierciedlenie’ widoku folderów Odebrane oraz Wysłane na Portalu e-Doręczeń - widoczność wiadomości świadczy o prawidłowej konfiguracji.

Jak to działa w praktyce:

- wiadomość wpływa na skrzynkę e-Doręczeń,

- we wspomnianym wcześniej interwale czasowym poprzez API serwery e-Doręczeń odpytywane są przez EZD RP o nowe wiadomości/zlecanie wysyłek,

- jeżeli jest nowa wiadomość oraz zawiera wszystkie wymagane dowody (techniczne oraz biznesowe) - zostaje pobrana do Biurko > w toku > pisma,

- jeżeli jest wiadomość, ale nie ma kompletu dowodów - oczekuje na kolejną sesję pobierania/wysyłania.

Czasami występują opóźnienia ze strony Poczty Polskiej w wystawianiu dowodów, co powoduje opóźnienia w pobieraniu. Planowane są prace nad pobieraniem daty wpływu z dowodu technicznego, a nie na podstawie daty pobrania do systemu - bo czasami mogą wystąpić takie rozbieżności. Może być też sytuacja, że podczas pobierania załącznika następuje problem z komunikacją - taka wiadomość mimo kompletu dowodów nie zostaje pobrana w ramach rozpoczętej sesji, tylko przerzucana na kolejną, aż do skutecznego pobrania”

2 polubienia

Dziękuję za informację.

1 polubienie

17 stycznia była rozsyłana taka wiadomość:


Temat: Poprawka EZD PUW wersja 3.126.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami została opublikowana nowa wersja EZD PUW 3.126.31.31 zawierająca zmiany związane z optymalizacją obsługi eDoręczeń w EZD PUW.
Opublikowana wersja zawiera następujące zmiany i poprawki:
(…)
2. Wprowadzono pobieranie i wysłanie wiadomości/dowodów w interwale 30 minutowym (na sztywno).
(…)


Moduł komunikujący się z EDO (w EZD PUW) mógł być dowolnie skonfigurowany w starszej wersji jeśli chodzi o częstość sprawdzeń. Często administratorzy ustawiali b. krótki czas w harmonogramie i podobno przez to zapychały się serwery operatora (Poczta Polska; jakaś długotrwała awaria była na początku roku). Dlatego w nowszych wersjach ustawiono na stałe 30 minut.

Oprócz tego, że same EDO mozolnie wystawia dowody dostarczenia/doręczenie (jest ich kilka rodzajów i nie wszystkie pokazują się w EZD PUW - ale te najważniejsze są) to takie wydłużone harmonogramy mogą co niektórych doprowadzić do nerwicy.

Nie wiem z czego to wynika - czy ze słabości serwerów czy z powodu innych czynników?

Jeśli zależy wam na czasie polecam używać jeszcze ePUAP (niestety tu jesteśmy ograniczeni głównie do komunikacji urząd-urząd). Harmonogram sprawdzeń można spokojnie ustawić na 1 min. Przy takim ustawieniu max po 1 minucie otrzymuje się UPP więc wystarczy po kliknięciu wyślij zamieszać kawusię, jeden łyk i jest upragniony xml. Jeśli wysyłacie w trybie UPD to niebieska kropka także jest już w tym samym czasie. Oczywiście w tym trybie zielona pojawia się po podpisaniu “zwrotki” (Ktoś wie czy tu też działa domniemanie doręczenia i po 14 dniach będzie zielona?).

Ogólnie w praktyce u nas jest tak że jak dzisiaj wysyłasz przez EDO to na następny dzień jest komplet dowodów. Już się przyzwyczailiśmy.

Uwaga - piszę o sytuacji gdy tylko używa się trybu PURDE.
PUH to kolejne opóźnienia ale związane z tym, że niektóre przesyłki trzeba drukować i dostarczać klasycznie… ale to i tak szybciej niż ręcznie ale nie zawsze bo w małym miasteczku jak ma się własnego kuriera-gońca to szybciej jest samemu zakopertować i wysłać - zwrotka papierowa często jest już po paru godzinach.

1 polubienie

To są informacje dotyczące EZD PUW, a ten portal dedykowany jest EZD RP.
Pozdrawiam :slight_smile:

1 polubienie