Brak pobierania wiadomości EDOR

Dzień dobry,

od 6.10.2025 r. zatrzymało się pobieranie wiadomości z platformy e-Doręczeń. Czy ktoś z Państwa ma podobny problem?

Pozdrawiam,

Gizela

Dzień dobry,
u nas też coraz wolniej spływały. Bywało, że i po 6h.
Dzisiaj przechodzą czasowo same siebie. Od wczoraj od 09:32 wiszą w czasoprzestrzeni.
Dużo pewnie zależy od serwerów Poczty Polskiej.

1 polubienie

Znalazłam na forum podpowiedź, żeby założyć na platformie nowy folder i zostawić na kilka godzin a następnie przywrócić do folderu otrzymane. Zamierzam wykonać taki zabieg dla przesyłek z 6 i 7 października i jutro zobaczyć co się dzieje.

U nas podobnie. Od 7 października wszystko wisi. Widać w administracji w EZD te wiadomości, ale nie wpływają do systemu. Pisałam do NASK już dwa razy. Zero odpowiedzi. Przy czym wydaje mi się, że to nie tylko kwestia Poczty Polskiej, bo u nas ePUAP-y także ze sporym opóźnieniem wpływają. No ale wpływają, a e-doręczenia nic…

Potwierdzam, że od pewnego czasu występują problemy z pobieraniem przesyłek zawierających załączniki pokaźnych rozmiarów.

Pobieranie przez kilka godzin zwykle nie dochodzi do skutku.

Wczoraj np. przesyłka formalnie widoczna w Odebranych o godz. 12.00 skutecznie została pobrana dopiero w godzinach wieczornych.

Nie chodzi tylko o wiadomości pokaźnych rozmiarów. U nas od 7-go nie wpływa nic. Wisi już ok 50 wiadomości.

No to grubszy problem. Stawiam jednak, na problem z EZD RP. Możliwe, że jedna problematyczna wiadomość blokuje odebranie reszty, dlatego proszę spróbować sposobu:

W EZD PUW problem z pobieraniem jednej wiadomości z e-Doręczeń nie powoduje blokady pobierania reszty.

Na marginesie: Gdyby jakaś feralna wiadomość zawisła w ePUAP, to tu już EZD PUW byłby bezradny, trzeba byłoby odebrać ręcznie tę jedną wiadomość z ePUAP, żeby odkorkować resztę.

Problem jest ogólny i więcej podmiotów się z tym boryka.
Sprawa jest zgłoszona i walczą o poprawę działania.

1 polubienie

To właśnie ja pisałam :slight_smile: za jakiś czas wykonam ponowne przenoszenie i dam znać czy zadziałało.

1 polubienie

Niestety skończyło się na ręcznym pobieraniu, bo rano przesyłek było już 120

1 polubienie

No to dramat :anguished_face: Macie dostęp do jakichś logów z pobierania?

Mamy ten sam problem wiszą wszystkie wiadomości 06.10.2025-09.10.2025. Przeniesienie do innego folderu tymczasowo nie pomogło.

2 polubienia

Witam,

u nas występuje podobny problem. Czy ktoś z Państwa ma informację z czego on wynika i ile czasu zajmie rozwiązanie tego problemu ? Nie ukrywam, że mocno komplikuje pracę kancelarii i znacząco wpływa na terminy.

1 polubienie

No, ale to na stałe już się zablokowało? Czy po ręcznym pobraniu i usunięciu wiadomości, kolejne spływają?

W logach EZD RP nic nie widać?

Jeszcze ważne pytania:

  1. Czy wysyłka wiadomości też nie działa? Czy nie działa tylko odbieranie?

  2. Czy wszyscy, którzy mają problem z odbieraniem przesyłek mają wersję chmurową EZD RP, czy też mają postawioną na własnej infrastrukturze?

U nas SaaS. Już “samo się naprawiło”.

2 polubienia

No to jak Saas, to samodzielnie średnio bylibyście w stanie rozwiązać ten problem :frowning:

1 polubienie

“Dzień dobry,
zespoły programistyczne pracują nad usprawnieniem mechanizmu aktualizacji statusów przesyłek e-Doręczeń po stronie EZD RP. Część prac została już wykonana, a statusy finalnie się synchronizują - proces ten jest jednak obecnie wydłużony w stosunku do standardowego czasu. Zespoły programistyczne prowadzą dalsze prace optymalizacyjne, które mają na celu skrócenie czasu odczytu i pełne przywrócenie prawidłowego działania mechanizmu. W sytuacjach wymagających pilnej obsługi przesyłek prosimy o skorzystanie z instrukcji przesłanej w załączniku. O zakończeniu prac i pełnym przywróceniu standardowego działania poinformujemy w osobnym komunikacie.”

2 polubienia

A cóż to za tajemnicza „instrukcja”?

2 polubienia

“Ręczna obsługa wpływów z e-Doręczeń w EZD RP

  • W celu przeprowadzenia obsługi wiadomości e-Doręczeń w trybie ręcznym należy posiadać dostęp do portalu e-Doręczeń (edoreczenia.gov.pl).
  • Procedura postępowania jest taka sama w przypadku systemu EZD RP w wersji A oraz w wersji B.
  • Po zakończeniu pobierania wiadomości należy przenieść ja do folderu „Kosz”, co uniemożliwi jej ponowne pobranie przez system EZD RP.

Procedura

  1. Wejdź na portal e-Doręczeń i przejdź do folderu „Odebrane”.
  2. Otwórz wybraną wiadomość - z prawej strony wybieramy opcję „Pobierz”. Zapisz pobrane archiwum na dysku komputera.
  3. Następnie wybierz „Usuń” - wiadomość zostanie przeniesiona do folderu „Kosz”.
  4. Wiadomość można zarejestrować jako całe archiwum (wtedy pobierane jest do odczytu z systemu) lub rozpakować jej zawartość. W dalszych krokach opis dotyczy wypakowania zawartości.
  5. Rozpakuj zawartość pobranego archiwum. Następnie przejdź do systemu EZD RP i zarejestruj wiadomość w sposób analogiczny do rejestracji wiadomości e-mail.
    Z poziomu strony głównej systemu wybierz opcję „Dodaj plik z dysku”, wskaż zwizualizowaną wiadomość, a następnie zaznacz pole „Zarejestruj w RPW”.
  6. Dodaj kolejne załączniki, wybierając kolejno opcje Dodaj > Załącznik, a następnie wskaż pliki pochodzące z pobranej wiadomości wybierając „Wczytaj załącznik”. W analogiczny sposób do wpływu należy dodać również dowody.
    Po dodaniu wszystkich plików uzupełnij metadane dla rejestrowanej przesyłki.
    Uzupełnione załączniki: Zarejestrowaną wiadomość można następnie obsługiwać dalej w systemie EZD RP, zgodnie z obowiązującymi procedurami obiegu dokumentów.
2 polubienia