Czy mozna prosić o zamieszczenie krok po kroku jakie czynności należy wokonać aby przetestować eDoręczenia?
Myślę że instrukcja od początku przyda się nie tylko mnie.
Ja zatrzymałem się na tym że dostałem od coi maila z testowymi kontami int.pz.gov.pl ale po zalogowaniu mam do wyboru założenie skrzynki osobistej lub służbowej na biznes.gov.pl.
czy te informacje są pomocne?
https://podrecznik.ezdrp.gov.pl/konfiguracja-uslugi-e-doreczenia-w-systemie/
https://podrecznik.ezdrp.gov.pl/wysylanie-korespondencji-poprzez-e-doreczenia/
jeśli nie - czego brakuje?
Zanim się dojdzie do tych ustawień to się trzeba troszkę pomęczyć. Instrukcje na gov.pl są nieprecyzyjne i czasem sprzeczne.
No ale przy pomocy kolegi Darka udało mi się wysłać wniosek o utworzenie adresu i skrzynki do doręczeń.
Jak otrzymam odpowiedź to wtedy się okaże czy dam radę sam dalej zrobic konfigurację czy będę potrzebował pomocy.
moze w dwóch zadaniach podsumuj swoje doświadczenie z instrukcjami gov i na co zwrócić uwagę? będzie dla potomnych ; )
Marcinie,
rozumiem, że pytasz o taką instrukcję dla e-doręczeń jaka jest dostępna dla konfiguracji e-puapu na stronie podręcznika EZD RP: https://podrecznik.ezdrp.gov.pl/administracja-uslugi-epuap/
Dokładnie tak, instrukcja konfiguracji ePUAPu jest bardzo precyzyjna.
Ja zacząłem dosyć dawno zabawę z e-doręczeniami.
Na początek wysłałem Zgłoszenie dostępu do środowiska INT, podpisałem sobie sam profilem zaufanym ale był to błąd, momo iż to środowisko testowe musiałem wysłać raz jeszcze z podpisem szefa.
Po otrzymaniu testowych kont przekazałem informację do Mateusza [nazwisko usunięte przez moderatora], który odpowiedział że mam czekac na spotkanie w sprawie dalszej konfiguracji, ale spotkanie takie sie nigdy nie odbyło, przynajmniej ja w takim nie uczestniczyłem.
Jakoś w czerwcu tego roku była informacja o spotkaniu ale zostało ono odwołane.
Jako że termin grudniowy coraz bliżej zacząłem się tym interesować ale jedyne co udało mi się zrobić to złożyc wniosek o utworzenie adresu i skrzynki dla podmiotu publicznego, ale to jest robione poprzez formularz na stronie i nie mam żadnego potwierdzenia że to zostało przyjęte do realizacji, jest tylko w wysłanych na testowym epuapie.
Byc może problem jest w tym że to jakieś testowe konto bo potwierdzenie ma niby przyjść na maila, podałem niby swojego ale na razie cisza.
Złożyłem więc wniosek po raz drugi, tym razem wskazując jako administratora siebie i tez czekam na odpowiedź.
Dodam że trzeba autoryzować podpis takiego wniosku i oczywiście nie dostajemy smsa tylko należy wpisać 12345678.
zweryfikuję czy czegoś takiego nie mamy aby taki dokument opublikować na podręczniku
Na przyszłość do wykorzystania.
Podczas składania wniosku o adres e-Doręczeń przy dodawaniu pełnomocnictwa mamy taki komunikat:
Zanim dodasz dokument pełnomocnictwa, upewnij się,
że zawiera on datę i miejsce sporządzenia pełnomocnictwa,
treść wskazuje jednoznacznie, że jesteś upoważniony/a
do dokonywania wpisów do BAE w imieniu podmiotu, którego
dane znajdą się we wniosku, załączane pełnomocnictwo
jest podpisane przez podmiot, w imieniu którego składasz wniosek,
a podpis ten ma cechy podpisu własnoręcznego.
No więc szef podpisał, ja zeskanowałem skoro chcą podpis własnoręczny. Niestety wniosek odrzucony ponieważ pełnomocnictwo ma być podpisane podpisem elektronicznym.
Otrzymałem adres e-Doręczeń i aktywowałem skrzynkę do wersji produkcyjnej. Do testowej niestety do dziś nie otrzymałem żadnej odpowiedzi na wniosek.
Teraz czeka mnie konfiguracja e-Doręczeń w EZD RP.
Przy dodawaniu systemu jest komunikat:
“Aby uwierzytelnić system, wgraj klucz publiczny w postaci pliku CSR (ang. Certificate Signing Request) wygenerowany w dodawanym systemie.”
Jak się generuje ten klucz?
Marcinie,
w tym miejscu pojawił się nowy wpis dotyczący konfiguracji e-doręczeń:
https://podrecznik.ezdrp.gov.pl/konfiguracja-uslugi-e-doreczenia-w-systemie/
Zrobiłem wszystko zgodnie z instrukcją ale przy próbie zapisu konfiguracji przy zaznaczeniu “czy włączona” pojawia mi się błąd: “Pojawił się błąd w aplikacji …”
Pola uzupełnione chyba prawidłowo, bo kiedy coś zmienię w którymś polu to błąd jest inny mianowicie: "Brak komunikacji z UserAgent przy próbie zapisania konfiguracji …”
Zgłosiłem to na helpdesk.
udało się znaleźć rozwiązanie?
Mimo pojawiającego sie błędu po wielu próbach konfiguracja się zapisała i e-Doręczenia działają.
Jest za to inny problem. Aby dodać adres e-Doręczeń potrzebne sa uprawnienia admina. Zgłoszone na helpdesk.
Niestety testy przeprowadzam na produkcji bo do testowych e-Doręczeń nie dostałem dostępu mimo złożonego wniosku na poczatku września.
Marcinie,
uprawnienie jest już poprawione - zmiana będzie w aktualizacji wersji 17
W 17.5 nadal jest potrzebne to uprawnienie.
W 17.8 nie mam jak sprawdzić ponieważ z dostępem do testowej wersji jest trudniej niz do produkcyjnej.
Taką dostałem odpowiedź:
" Proszę o ponowienie składania wniosku przez link na stronie Dashboardu “Jeśli chcesz założyć skrzynkę innego typu, przejdź do usługi.”
Proszę o Podawanie w polach adresu e-mail podawanie adresu “pz_edorodzysk@coi.gov.pl” wnioski z podawaną domeną z poza coi będą odrzucane""
Przypomnę że adres skrzynki mam, wniosek zaakceptowany, ale nie da się skrzynki aktywować.
Marcinie,
proszę prześlij zgłoszenie i opisz jakie masz problemy z dostępem do środowiska testowego. Zmiana uprawnienia pojawiał się w wersji 17.8 - na tą chwilę tylko na środowisku testowym.
To nie jest problem po stronie EZD tylko COI. Wniosek składałem juz chyba 5 razy i za każdym razem był odrzucony. Dopiero wczoraj mi napisali żeby podac adres e-mail pz_edorodysk@coi.gov.pl.
Wcześniej nie było zadnego odzewu, nic, żadnego maila co jest nie tak we wniosku. Tak jak juz pisałem wczesniej dostęp do produkcji e-Doręczeń był prostrzy. Czekam teraz na rozpatrzenie wniosku i może wreszcie będę miał skrzynkę w testowych e-Doręczeniach.
Marcinie,
niestety w zakresie dostępu do środowiska testowego e-doręczeń nic nie poradzimy
Zdaję sobie z tego sprawę, jednak opisuję swoje doświadczenie, może ktos skorzysta
Cią dalszy zabawy z COI.
Moje zgłoszenie:
Wniosek złożyłem ale został ponownie odrzucony, powód: TEN PODMIOT MA JUŻ ADRES DO E-DORĘCZEŃ. AKTYWUJ ADRES W SKRZYNCE DO E-DORĘCZEŃ.
W “Twoje skrzynki” nie mam skrzynki służbowej do aktywacji jedynie osobistą ale i tej osobistej aktywować nie mogę, ponieważ pojawia się błąd: Aktywacja niemożliwa. Próbujesz aktywować nieistniejące ADE.
Odpowiedź:
Oznacza to, że skrzynka tego podmiotu już istnieje, prosimy we wniosku podać inne dane podmiotu oraz adres email jako pz_edorodzysk@coi.gov.pl
No więc złożyłem kolejny wniosek z totalnie zmyślonymi danymi firmy. Czy jeśli tym razem sie uda nie bedzie problemu w konfiguracji w EZD prze te zmyślone dane?