Jak ewidencjonować podpisy w EZD?

Dzień dobry,

Jestem początkującym użytkownikiem EZD. Dostałem zadanie żeby przedstawić kierownictwu koncepcję ewidencji podpisów tych zwykłych i elektronicznych w EZD RP. Ma ktoś pomysł/sugestię?

Będę wdzięczny za podpowiedzi

hmmm, a możesz przybliżyć jaka ma być to ewidencja?

Chodzi o wykaz posiadanych podpisów elektronicznych? To może w rejestrze ręcznym.

Ale podpisy zwykłe (odręczne??) to nie wiem ja ewidencjonować i po co.

Może chodzi o kwalifikowane i niekwalifikowane? Rejestr własny ręczny byłby tutaj najlepszy.
Chyba że macie u siebie numer JRWA odpowiadający procesowaniu zakupu podpisów i 1 sprawa = 1 podpis wtedy może być rejestr ze sprawy (pewniejsze wykorzystanie niż rejestr ręczny. I trzecia opcja jeśli np procesujecie w EZD dokumenty, gdzie 1 dokument = 1 podpis wtedy warto założyć rejestr własny z pisma.

A może potrzebujesz wyłapać z EZD osoby, które mają nadane uprawnienie do podpisywania podpisem kwalifikowanym?

Dzisiaj dopiero usiedliśmy z kierownictwem i analizowaliśmy część JRWA. Podczas weryfikowania części JRWA padł właśnie problem: “a jak zaklasyfikujemy podpisy zwykle i elektroniczne?”

To pytanie jest jakieś dziwne. Czy tu nie chodzi po prostu o sposób prowadzenia spraw? Tradycyjny vs. elektroniczny?

1 polubienie

Już kierownictwo sprecyzowało problem. Chodzi o to, że jak uczelnia będzie wdrażać EZD i będzie implementowało JRWA do EZD to czy jak będzie pole w JRWA: “podpisy” to czy EZD nie zrozumie błędnie tego pola i nie będzie żądało wyszczególnienia/podzielenia na podklasy typu: “podpisy zwykłe” i “podpisy elektroniczne”?