Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją, że podczas generowania wydruku koperty, będąc w ostatnim tj. czwartym kroku rejestracji korespondencji, po wygenerowaniu jednego wydruku koperty np. DL, przy próbie wybrania innego rodzaju koperty np. C6, pojawia się podgląd koperty, która została wygenerowana jako pierwsza czyli DL. Nie mam tutaj możliwości wygenerowania innej wielkości koperty. Co może być przyczyną?
Dodatkowo ZPO wygenerowane na etykiecie żółta ZPO BLANK generuje się niewłaściwie - tak jakby była przeskalowana, nie wszystkie informacje się na niej zawierają (przesyłam zrzut). Bardzo prosze o podpowiedzi, co powinniśmy zmienić, aby wyeliminować opisany problem.
Skoro nikt nie odpowiada to ja spróbuję… choć nie mam doświadczenia w EZD RP Używamy jeszcze EZD PUW i tam szablony etykiet “programuje” się w języku ZPL. Trochę jak jaskiniowcy ale jak już się ustawi to proces wydruku jest powtarzalny i niezawodny.
Przy przygotowywaniu szablonu dla etykiet z kodami na pisma to poszło mi kilka metrów naklejek na wydruki testowe. Strasznie to mozolne zadanie - kodujesz - drukujesz - sprawdzasz - modyfikujesz… i tak w kółko aż uzyska się pożądany efekt.
Z tego co na szybko sprawdziłem to w EZD RP konfiguracja etykiet jest bardzo uproszczona i nie ma wglądu w kod ZPL:
Może jednak na serwerze w plikach systemowych EZD RP gdzieś są wygenerowane pliki szablonów w ZPL? Ja bym tam szukał nieprawidłowości. Ale tu ostrożnie - trzeba sprawdzić czy te pliki można modyfikować samodzielnie.
Jak taki plik znajdziesz możesz go testowo wysłać na drukarkę. Możesz też posłużyć się narzędziem do wizualizacji takiego kodu - Labelary Online ZPL Viewer.
Jest jeszcze kwestia ustawień drukarki etykiet. W przypadku drukarek ZEBRA jest dziesiątki różnych ustawień i tysiące kombinacji.
Hmmm - ja bym zaczął od ustawień drukarki. Może marginesy, wymiary naklejek, miejsce cięcia (jeśli macie autoprzecinak), sposób wykrywania miejsca cięcia…