Bazę kontaktów zasiliłem poprzez import. (tutaj uwaga: jeżeli kolumna z nazwą ulicy jest pusta - taki kontakt nie zaimportuje się)
Po zaimportowaniu w opisie kontaktu były: nazwa i dokładny adres do korespondencji (papierowej)
Po zaimportowaniu pracownik kancelarii “zapomniał się” i zamiast wyszukać dodał kolejny raz ten sam kontakt.
Po podłączeniu do ePUAP - przyszła przesyłka z tego “podwójnego” kontaktu - i pojawił się trzeci kontakt - tym razem z nazwą, NIP, REGON i adresem ePUAP
Aktualnie w bazie mam trzy kontakty. Strach usuwać, bo mogę pozamiatać w rekordach, w których były te kontakty użyte.
Czy istnieje jakiś sposób na scalenie tych kontaktów?
A przy okazji - czy jeżeli uzupełnię adres ePUAP to przesyłka od danego kontaktu spowoduje zweryfikowanie i uzupełnienie danych w kontakcie o NIP i REGON?
Czy jednak doda kolejny kontakt?
Czy macie jakiś pomysł na to?
1 polubienie
Panie Piotrze,
na 3 kwartał tego roku zaplanowane są zmiany w zakresie zarządzania bazą kontaktów. Rzeczywiście pracownik najpierw powinien sprawdzić czy dany podmiot lub osoba fizyczna jest już w bazie kontaktów. Dopiero potem pracownik powinien próbować dodać nowego adresata do bazy kontaktów. W swoim wpisie stwierdza Pan, że pracownik dodał drugi raz ten sam kontakt. Jeśli pracownik dodawał do bazy kontaktów podmiot samej nazwie, i tym samym adresie fizycznym to system nie pozwoli zapisać takiego kontaktu wyświetlając komunikat: Adresat z podanym adresem już istnieje w bazie. Na chwilę obecną nie ma w systemie opcji scalania kontaktów. Uzupełnienie adresu o adres e-puap nie powoduje automatycznego uzupełnienia danych kontaktowych jednostki o NIP i REGON.
Jeśli chodzi o usuwanie kontaktów proszę dać chwilę na przetestowanie ewentualnego działania.
Chciałbym nieco odświeżyć temat, zaznaczając tym samym, że obsługiwanie bazy kontaktów w EZD RP stanowi duże wyzwanie - szczególnie ze względu na rygorystyczne wymogi danych kontaktu i ścisłą walidację.
Dużym problemem, który zauważyliśmy podczas dodawania kontaktów, jest bardzo enigmatyczna informacja o wystąpieniu duplikatu - np. “W bazie istnieje adresat o podanym NIPie” lub “… istnieje adresat o podanej skrytce ePUAP”.
Nie znaleźliśmy żadnej możliwości sprawdzenia, jaki inny adresat posiada wpisane duplikujące się pole. W takiej sytuacji nie jesteśmy w stanie np. wysłać korespondencji ePUAP do adresata - gdyż nie wiemy z jakimi danymi mógł zostać wcześniej zapisany.
Czy planowane są zmiany w zakresie tego modułu, które ułatwiłyby korzystanie z niego?
1 polubienie