Witam. poniżej opisuję problem:
Każdy pracownik instytucji, niezależnie od zaszeregowania w strukturze KUiP może ustawiać zastępstwa za pracowników w innych komórkach organizacyjnych nie posiadając uprawnień zastępstwa. Pracownicy nie mają ustawionych uprawnień na żadnym poziomie (komórka organizacyjna, podległe komórki organizacyjne, instytucja). Mimo tego mogą ustawiać dla siebie zastępstwa za dowolną osobę w instytucji (za kierowników, dyrektora, inspektora itd.) bez potwierdzenia strony zastępowanej. Jeśli dodamy uprawnienia na poziomie “komórka organizacyjna” dla uprawnienia zastępstwa (najmniejsze możliwe) to użytkownik i tak może ustawić zastępstwo dla siebie za każdą osobę w instytucji.
czy jest to błąd systemu? zmiany w wersji 21.23.3(A)? czy kwestia uprawnień/ustawień? może problem w strukturze organizacyjnej w KUiP? a może jest to normalne działanie systemu i każdy z pracowników instytucji może sobie ustawiać zastępstwo za Dyrektora?
Dzień dobry,
wygląda jakby wszyscy pracownicy byli przypisani w KUiP w podmiocie, a nie w utworzonych komórkach organizacyjnych.
Jacek_IT, Dominika dobrze pisze, możesz wrzucić strukturę organizacyjną w wymazanymi nazwiskami?
zamieściłem zrzut struktury.
zamieściłem zrzut struktury
To by pasowało.
Moim zdaniem to drzewo jest za bardzo rozbudowane.
W podmiocie, jedyne stanowiska to dyrektor i inspektor plus ewentualnie zastępcy.
Wszystkie oddziały, sekcje i samodzielne stanowiska powinny być także w podmiocie, nie pod stanowiskiem dyrektora.
Stąd powód, że każdy może za każdego ustawiać zastępstwa.
gałąź Dyrektora jest pod Inspektorem. gdybym wyciągnął gałąź dyrektora i wrzucił bezpośrednio pod podmiot to by pomogło? [edit] - w wersji testowej nie pomogło. pracownik sekcji może dalej przydzielać zastępstwa dowolnie. nawet z z gałęzi Inspektora. Nie ma ograniczeń.
Komórki organizacyjne też wrzuć bezpośrednio do podmiotu, nie pod dyrektora.
rozważam to, ale brzmi jak szalony pomysł. jeśli wszyscy będą równorzędni to chyba nie będzie to dobrze działało. będzie to wyglądało jakby nie było hierarchii. inspektor → kierownik Oddziału nadzoru zapob. → kierownik sekcji → pracownik. będzie tylko sekcja i jej pracownicy podpięci do podmiotu a reszta będzie zawieszona bezpośrednio pod podmiot. ale chyba przetestuję na wersji testowej.
schemat z wersji testowej EZD
wprowadziłem dwie zmiany. najpierw DYR wyszedł z gałęzi PPIS i trafił bezpośrednio pod ROOT czyli pod podmiot. mam teraz dwie gałęzie równoległe odchodzące od podmiotu PPIS i DYR.
ponieważ to nic nie dało to:
druga zmiana również widoczna na obrazku to wyciągnięcie sekcji AT bezpośrednio do ROOT czyli bezpośrednio pod podmiot. też nic to nie dało.
uprawnienia zastępstwa (komórka organizacyjna) oraz bez uprawnień na zastępstwo nic nie dało. użytkownik z sekcji AT może dalej bezkarnie skakać po gałęziach jak żabka i przydziela zastępstwa za kogo chce.
Jak rozumiem, wprowadzone zmiany wdrożyłeś w wersji testowej.
Generalnie, strukturę tworzy się według schematu organizacyjnego.
winowajcą okazało się uprawnienie: zadania grupowe → grupowe.lista instytucja
użytkownicy z tym uprawnieniem mogą włączać zastępstwa za każdą osobę w instytucji dla siebie lub innych osób w swojej komórce organizacyjnej.
temat do zamknięcia.
1 polubienie
Edit: było to uprawnienie: Administracja.Przelogowanie Instytucja