Aby Ci pomóc i odpowiedzieć na pytania potrzeba troszkę więcej informacji, choć już Dominika udzieliła Ci odpowiedzi
1. Jak zmienić wielkość okna by temat sprawy zawijał się w całości. Widoczny jest tylko początek
O którym miejscu piszesz - Spis spraw, sprawy w toku? Tytuł sprawy wyświetlany jest częściowo po najechaniu na tytuł jest on wyświetlany w całości w osobnym polu. W obydwu miejscach jest wyszukiwarka więc po wpisaniu frazy zawężasz listę wyników.
2. Jak ustawić uwagi do sprawy by były widoczne na ekranie a nie po kliknięciu.
Nie da się ustawić, aby uwagi do sprawy były widoczne, bez kliknięcia w chmurkę gdzie ukryta jest uwaga/uwagi, bo może być ich wiele.
3. Jak podzielić sprawy w biurku na foldery jeżeli mamy 40 spraw to zaczyna być problem
Foldery tworzysz tylko w sprawach aby grupować dokumenty. Wszystkie sprawy w toku są prezentowane w sekcji Sprawy>W toku lub w innych pozycjach w tej sekcji (Odłożone; Zawieszone). Sprawy możesz grupować też wyróżnikami. Przychylam się do tego co napisała Dominika - Każda sprawa powinna być odpowiednio opisana, aby można było ją łatwo znaleźć.
4. Jak oznaczyć graficznie sprawy w kat. biurko.. Nie ma żadnych narzędzi graficznych ( cos na wzór exela by można odznaczać wiersze)
Po co chcesz oznaczać sprawy graficznie i jak według Ciebie miałoby to wyglądać?
5. Jak ustawić by sprawa nad którą pracujemy w kat. biurko było zawsze jako pierwsza na górze lub odznaczona graficznie
Sprawy nad którymi pracujesz mają status w toku i tylko takie są wyświetlane w sekcji Sprawy>W toku. Spraw są wyświetlane według lat, klas jrwa i numerów spraw. Możesz też sortować sprawy po: Znaku sprawy, tytule, dacie wszczęcia, terminie realizacji czy nadawcy.
6. Jak na stałe zmienić ilość wierszy w wyświetlaniu do 50 - za każdym razem trzeba zmienia
Liczbę wyświetlanych elementów na stronie może wskazać użytkownik w panelu użytkownika: https://podrecznik.ezdrp.gov.pl/korzystanie-z-panelu-uzytkownika/ - sekcja system - liczba wyświetlanych elementów lub może to ustawić wszystkim administrator systemu w tym samymym miejscu.
7. Jak zapisać wszystkie metadane jedna komenda zamiast klikać 40 plików
Nie zapisuje się metadanych dla kilkudziesięciu plików na raz - nie ma na tą chwilę takiej funkcji i nie powinno być - metadane mogą być różne dla różnych spraw i nawet dla podobnych dokumentów.