Uprawnienie do wglądu do pism dla administratora

Czy jest możliwość nadania administratorowi podmiotu jakiegoś uprawnienia i jakie to miałoby być uprawnienie, aby miał wgląd do wszystkich pism (obiektów) oraz spraw w EZD?

Haniu, a jest do tego podstawa prawna jakaś, żeby administrator miał dostęp do wszystkiego? Czumu ma to służyć?

Nadać można bez problemu. Pytanie brzmi, po co?

Chcemy sobie przetestować taką opcję, jak to w ogóle działa.

Jeśli jest taka możliwość, to jakie to miałby być uprawnienia?

teoretycznie chyba kierownik jednostki ma dostęp do wszystkich spraw (bo do pism ‘do obsłużenia‘ dostęp ma chyba tylko osoba mająca je na biurku)?

1 polubienie

No to dajesz uprawnienie Sprawy.Lista i Sprawy.Podgląd z poziomem komórka organizacyjna i podległe komórki administracyjne, wrzucasz administratora bezpośrednio na poziom podmiotu i powinno działać.

To co o czym pisał Lukasz1984 jest jak najbardziej prawidłowe i zostało opisane tu: https://podrecznik.ezdrp.gov.pl/zarzadzanie-uprawnieniami-uzytkownikow. Drugą opcją jest opcja opisana tu: https://podrecznik.ezdrp.gov.pl/przydzielanie-uzytkownikom-dodatkowych-dostepow/. Jeśli chodzi o dostęp do wszystkich dokumentów to będzie mały problem, gdyż:

  • Zwykle masz dostęp do tego co masz na swoim koncie, nie masz dostępu do dokumentów których właścicielami/twórcami są inne osoby. Ale w systemie są sposoby.. :slight_smile:
  1. Jeśli ktoś nada Ci dostęp do sprawy - współdzielenie spraw https://podrecznik.ezdrp.gov.pl/wspoldzielenie-spraw/, wtedy możesz podejrzeć dokumenty zgromadzone w sprawie tej osoby.
    2.Jeśli masz nadane następujące uprawnienia:
  • WyszukiwanieRozszerzone.Sprawy na poziomie Stanowisko,
  • WyszukiwanieRozszerzone.Dokumenty na poziomie Stanowisko,
  • WyszukiwanieRozszerzone.Pisma na poziomie Stanowisko.

wtedy w wyszukiwarce możesz wyszukać dokumenty, których właścicielami są inni pracownicy instytucji - więcej tu: https://podrecznik.ezdrp.gov.pl/wyszukiwanie-w-systemie/
Pamiętaj proszę, że w systemie jest opcja o której mowa tu: https://podrecznik.ezdrp.gov.pl/ochrona-dokumentow/ - umożliwia ona nakładanie ochrony na dokumenty, co pozwala na ograniczenie dostępu do wybranych treści tylko do uprawnionych użytkowników.

Pamiętaj proszę, że podstawowa zasada to zapewnienie dostępu do danych i dokumentów użytkownikom, którzy powinni go mieć ze względu na przyjęty w podmiocie obieg dokumentacji (dostęp wynikający ze ścieżki dekretacji). Podstawowy dostęp do spraw, to taki, gdy dostęp do sprawy ma wyłącznie jej właściciel. Aby pracownik w Spisie spraw mógł zobaczyć sprawy prowadzone przez pracowników innych komórek organizacyjnych, należy przy nadawaniu uprawnień wskazać konkretną komórkę lub komórki organizacyjne oraz konkretne uprawnienia (do wyświetlania listy, spraw, zawartości spraw lub do wykonywania operacji na sprawie). Domyślnie wyszukiwarka w systemie pozwala ona każdemu użytkownikowi przeszukiwać tylko własne sprawy, dokumenty i pisma. Pracownik pracujący w systemie EZD powinien mieć nadane uprawnienia przetwarzania danych osobowych, zaś zakres dokumentów lub spraw do których ma dostęp powinien wynikać z jego obowiązków służbowych. Nie jest wskazane aby pracownik, miał dostęp do wszystkiego.

1 polubienie