Podpis kwalifikowany - kłopot z dodaniem w EZD

Witam, mam kłopot z dodaniem podpisu kwalifikowanego w systemie EZD. Robię następujące kroki:
Ustawienia, Podpisy, edytuj, dodaj certyfikat, pojawia się okno z podpisami kwalifikowanymi, wybieram swój przy użyciu więcej opcji, pojawia się komunikat: Zakończono zapisywanie certyfikatów w EZD. W okienku, w którym ma być wskazany podpis kwalifikowany nic się nie zmienia, po zrobieniu zapisz jest komunikat na zielono: wykonano. Jednak po tych czynnościach nadal okienko jest puste i certyfikat nie jest dodany. Dodam, że certyfikat jest ważny do 2025 roku i używany w Płatniku, wydany przez CERTUM.

Zamiast “zapisz”, proszę po dodaniu certyfikatu po prostu odświeżyć stronę - u mnie tak to zadziałało.

1 polubienie

Odświeżenie strony jak i zamknięcie ponowne otworzenie EZD RP w przeglądarce pomaga. Podpis się pojawia w zakładce Ustawienia/Podpisy.

Bardzo dziękuję. U mnie zadziałało odświeżenie strony. Zamknięcie i otworzenie EZD niestety nie przynosiło skutku. Nawet restartowałam komputer i też nic. Finalnie, faktycznie tylko odświeżenie strony spowodowało zaczytanie certyfikatu. Pozdrawiam wszystkich serdecznie i dziękuję za wsparcie :slight_smile:

Potwierdzam u nas na wersjach 17.11 (zobaczymy czy po aktualizacji do wyższych wersji też to wystąpi) problem występuje wybiórczo czasami doda u użytkownika podpis, a czasami musimy go dodać ręcznie wpisując numer seryjny.
Wygląda to na problem przekazywania danych z aplikacji FileMonitor do EZD RP.
FileMonitor widzi podpis a aplikacja informuje iż podpis został dodany ale w systemie się nie pojawia,
w takich przypadkach odświeżanie strony również nic nie daje.