Jedna instancja wiele podmiotów

System EZD jest świetnie przygotowany do jednoczesnej obsługi wielu podmiotów. W jednej instancji testowej można stworzyć Powiat, Gminę i Ministerstwo koło siebie.
W związku z powyższym mam pytanie jakie są rekomendacje w tym zakresie. Czy jest możliwe, żeby na jednej instancji postawić powiat i gminy, które chciałyby współpracować w tym zakresie?
Jakie są rekomendacje i dobre praktyki? Czy jest możliwe, żeby później (np. po paru latach) jeden podmiot wyeksportować i przenieść na osobną instancję?

Marcinie, pamiętaj, że system EZD RP był budowany w oparciu o przepisy prawa powszechnie obowiązującego w tym ustawę o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach. Z ww. ustawy i aktów wykonawczych wynikają obowiązki podmiotów m.in. obowiązek przechowywania przez podmioty napływającej do tych podmiotów i wytwarzanej w nich dokumentacji a następnie właściwe postępowanie z tą dokumentacją (materiały archiwalne i dokumentacja niearchiwalna). Co do zasady na jednym środowisku da się postawić wiele samodzielnych urzędów, które będą gromadziły dokumentację we własnym zakresie - będą to osobne podmioty, posiadające własną strukturę organizacyjną. Powyższe samodzielne jednostki, będą się mogły komunikować za pośrednictwem powszechnie dostępnych metod np. ePuap czy e-doręczenia. Co do zasady jest to możliwe aby na jednym środowisku chmurowym funkcjonowało wiele podmiotów, jeśli zaś mowa o eksporcie podmiotu np. w celu przeniesienia na własną infrastrukturę, to trzeba w tym zakresie pytać NASK, ale wydaje się to możliwe.