E-doręczenia - brak sprawy

Dzień dobry,
mam pytanie dot. wysyłania e-doręczeń w przypadku gdy nie prowadzimy sprawy w systemie EZD. Czy wysyłać wtedy e-doręczenie bezpośrednio ze strony gov, czy może utworzyć jakieś konto systemowe, które służyłoby wyłącznie do wysyłki e-doręczeń, których pracownicy nie mogą wysyłać ponieważ nie prowadzą do tego sprawy w systemie EZD RP.(fikcyjne założenie sprawy).

Dzień dobry,

co do zasady - korespondencja wychodząca powinna być zawsze rejestrowana ze sprawy.
W systemie EZD RP wprowadzono blokadę wysyłki pism poprzez kanał ePUAP czy usługami eDoręczeń - bez założenia sprawy.

W przypadku braku sprawy (zapewne dotyczy to sprawy powstałej przed wprowadzeniem w życie systemu EZD RP) - należy spojrzeć do “Instrukcji kancelaryjnej” lub zarządzenia wprowadzającego w życie system klasy ezd w jednostce. Tam powinna być informacja jak dokonywać wysyłki.

Zawsze pozostaje kontakt do kusztosza archiwów państwowych aby wskazał prawidłowe działanie i sposób obsługi ww. dokumentów (ewentualnie również konta technicznego czy fikcyjnej sprawy wspólnej).

P.S. Proszę pamiętać aby obsłużyć wszystkie pliki powstające wskutek korzystania z usług eDoręczeń (podobnie jak ePUAP). Wiadomość jak i wszystkie dowody biznesowe (wysyłkowe) należy wydrukować i dołączyć do sprawy (sprawy tradycyjne w teczkach aktowych) lub przenieść do akt cyfrowych (sprawy elektroniczne np. w systemie dziedzinowym).

Dziękuję i miłego dnia,
Tomasz Skwarka