Nasz zespół wdrożeniowy rozpoczął integrację EZD RP z silnikiem procesowości - Camunda. Po małych przejściach - krótko mówiąc: udało się! Ale…
W trakcie integracji oraz po jej wdrożeniu zostaliśmy postawieni przed kilkoma wyzwaniami.
Pierwsze wyzwanie, które napotkaliśmy jeszcze w trakcie instalacji, dotyczyło dokumentacji instalacji na witrynie Podręcznika. W czasie przeprowadzania instalacji, była ona niepełna/nieaktualna. Dzięki poruszeniu tego tematu na Forum, udało się dokończyć proces instalacji.
Po dokończeniu instalacji i przeanalizowaniu dokumentacji tworzenia procesów, zaprojektowaliśmy proces i wdrożyliśmy go w EZDRP. Była to procedura skomplikowana, ale po przeanalizowaniu mechanizmów - wszystko okazało się być logiczne (z małą uwagą dotyczącą formularzy, o której później).
Proces zawierał w sobie kilka prostych przebiegów oraz wykorzystanie workerów - które tworzyły PDF i dodawały dokument do wskazanej w formularzu, wcześniej założonej sprawy. Proces został uruchomiony i zakończony.
Nasz zespół przetestował efekty integracji. Napotkaliśmy kilka problemów:
- Po zapisaniu formularza, do jego pól dodaje się atrybut, który nie jest obsługiwany przez EZD i wyświetla błąd walidacji formularza -
validateWhenHidden
. To pole trzeba usuwać w menu edycji JSON - Dla dokumentów dodanych do akt sprawy w trakcie procesu (PDF na podstawie formularza lub oddzielnie dodane załączniki) - brakuje identyfikatora dokumentu! Z tymi dokumentami nie można nic zrobić - ani ich zaakceptować, podpisać, usunąć.
- W historii przebiegu sprawy nie ma żadnej informacji o dodaniu nowych akt w trakcie przebiegu procesu.
- Proces wgrany do systemu jest dostępny dla wszystkich pracowników, którzy mają uprawnienia do modułu procesów zewnętrznych. Nie znaleźliśmy żadnej możliwości ograniczenia uruchomienia danego procesu do określonej grupy użytkowników.
- Numer sprawy, do którego dodawane są akta w ramach procesu, wprowadza się ręcznie w formularzu. Brakuje mechanizmów weryfikujących uprawnienia - z naszych testów wynikło, że można tam wprowadzić dowolny numer sprawy z systemu EZD RP i zostaną do niego dodane dokumenty z procesu.
W związku z tym mam pytanie do twórców systemu oraz wszystkich instytucji i firm, które wdrożyły tę integrację - czy powyższe problemy wystąpiły też u Was?
Jakie rozwiązania zastosowaliście dla tej integracji?
Nasza wersja EZD RP (oraz API): 19.7.51