Po wysłaniu podpisanego elektronicznie ePisma, generuje się i podłącza pod nie UPP, wybarwia się ikona wysyłki i pojawia się informacja w zakładce “Wysyłki”.
Po wysłaniu ePisma, które nie zostało podpisane, generuje się UPP oraz informacja w zakładce “Wysyłki”, lecz ikonka wysyłki przy pliku ePisma nie wybarwia się.
Czy takie zachowanie systemu jest poprawne? Jest to trochę uciążliwy drobiazg…
W zależności od tego, czy przesyłka ePUAP jest wysyłana do podmiotu, czy do osoby fizycznej, wysyłka zostaje zrealizowana albo w trybie UPP (urzędowe poświadczenie przedłożenia), albo w UPD (urzędowe poświadczenie dostarczenia). System EZD RP automatycznie określi odpowiedni tryb. Ponadto do dokumentu zostanie dołączone potwierdzenie (UPP dostępne będzie od razu, UPD – po odbiorze przesyłki). Kliknięcie UPP/UPD wygeneruje podgląd dokumentu.
https://podrecznik.ezdrp.gov.pl/wyslanie-korespondencji-przez-epuap/
Pani Julito, pytanie Pani Justyny nie dotyczyło uzyskania informacji na temat UPP/UPD.
Podpinam się pod pytanie, ponieważ jak na załączonym zrzucie ekranu widać, po wysyłce wiadomości ePUAP, przy dokumencie xml., który został podpisany elektronicznym podpisem kwalifikowanym ikonka z literą “W” wybarwia się na różowo, informując o wygenerowaniu korespondencji wychodzącej. Natomiast brak podpisu pisma xml. powoduje, że literka “W” nie wybarwia się na różowo, informując o niewygenerowaniu korespondencji wychodzącej, pomimo jej prawidłowej wysyłki.
To nie jest prawidłowe działanie sytemu, kiedy po wysłaniu ePisma, które nie zostało podpisane nie wybarwia się ikona W. To jest błąd, który został zgłoszony. Błąd będzie naprawiony w 20 wersji sytemu.
Pani Julito,
w obecnej wersji, gdy wpisujemy do bazy nowy kontakt, EZD nie wybiera automatycznie trybu tylko prosi nas o wskazanie czy UPP czy UPD. Czy jeśli chodzi o firmy prywatne to powinniśmy zastosować UPD?
Dzień dobry,
typ komunikacji jest stały dla osób fizycznych - UPD. W przypadku instytucji jest możliwy jest wybór między UPP a UPD.
Podje link do listy zmian wersji, gdzie w punkcie 1.9 opisany jest poruszany temat.
https://podrecznik.ezdrp.gov.pl/site/uploads/Lista-zmian-EZD-RP-v20.27_23102024.pdf
Dziękuje za odpowiedź, mam jeszcze pytanie czy jest możliwość edytowania formularza dodawania kontaktu, aby w polu przy wyborze upp/upd mogło być puste pole?
Pole upp/upd nie może być puste.