Brak oznaczenia po wysyłce przez ePUAP

Po wysłaniu podpisanego elektronicznie ePisma, generuje się i podłącza pod nie UPP, wybarwia się ikona wysyłki i pojawia się informacja w zakładce “Wysyłki”.
Po wysłaniu ePisma, które nie zostało podpisane, generuje się UPP oraz informacja w zakładce “Wysyłki”, lecz ikonka wysyłki przy pliku ePisma nie wybarwia się.
Czy takie zachowanie systemu jest poprawne? Jest to trochę uciążliwy drobiazg… :wink:

W zależności od tego, czy przesyłka ePUAP jest wysyłana do podmiotu, czy do osoby fizycznej, wysyłka zostaje zrealizowana albo w trybie UPP (urzędowe poświadczenie przedłożenia), albo w UPD (urzędowe poświadczenie dostarczenia). System EZD RP automatycznie określi odpowiedni tryb. Ponadto do dokumentu zostanie dołączone potwierdzenie (UPP dostępne będzie od razu, UPD – po odbiorze przesyłki). Kliknięcie UPP/UPD wygeneruje podgląd dokumentu.
https://podrecznik.ezdrp.gov.pl/wyslanie-korespondencji-przez-epuap/

Pani Julito, pytanie Pani Justyny nie dotyczyło uzyskania informacji na temat UPP/UPD.
Podpinam się pod pytanie, ponieważ jak na załączonym zrzucie ekranu widać, po wysyłce wiadomości ePUAP, przy dokumencie xml., który został podpisany elektronicznym podpisem kwalifikowanym ikonka z literą “W” wybarwia się na różowo, informując o wygenerowaniu korespondencji wychodzącej. Natomiast brak podpisu pisma xml. powoduje, że literka “W” nie wybarwia się na różowo, informując o niewygenerowaniu korespondencji wychodzącej, pomimo jej prawidłowej wysyłki.

1 polubienie

To nie jest prawidłowe działanie sytemu, kiedy po wysłaniu ePisma, które nie zostało podpisane nie wybarwia się ikona W. To jest błąd, który został zgłoszony. Błąd będzie naprawiony w 20 wersji sytemu.

Pani Julito,
w obecnej wersji, gdy wpisujemy do bazy nowy kontakt, EZD nie wybiera automatycznie trybu tylko prosi nas o wskazanie czy UPP czy UPD. Czy jeśli chodzi o firmy prywatne to powinniśmy zastosować UPD?

Dzień dobry,
typ komunikacji jest stały dla osób fizycznych - UPD. W przypadku instytucji jest możliwy jest wybór między UPP a UPD.
Podje link do listy zmian wersji, gdzie w punkcie 1.9 opisany jest poruszany temat.
https://podrecznik.ezdrp.gov.pl/site/uploads/Lista-zmian-EZD-RP-v20.27_23102024.pdf


Dziękuje za odpowiedź, mam jeszcze pytanie czy jest możliwość edytowania formularza dodawania kontaktu, aby w polu przy wyborze upp/upd mogło być puste pole?

Pole upp/upd nie może być puste.