Błąd przy wysyłce przez e doręczenia w ezd rp

Dzień Dobry,

Mam nietypowy problem w ezd rp otóż skonfigurowałem na wersji produkcyjnej ezd rp usługę e doręczeń która działa jeśli chodzi o zaciąganie pism z e doręczeń czy wyszukiwanie kontaktów w BAE po przejściu przez proces wysyłki pojawia się komunikat o błędzie który wygląda tak


sprawdzałem kilkukrotnie format kodu pocztowego i jest normalny w tym przypadku 83-225. Nie mam pomysłu co może być przyczyną błędu.

Czy tam w kodzie pocztowym zapisanym jest znak myślnika „-” czy też może półpauza „–” ?

w kodzie pocztowym mam znak myślnika “-” nie da sie inaczej dodać

Poczta Polska powinna wystawić dowód walidacji w postaci pliku XML. Taki dowód powinnien zapisać się w koszulce, skąd była próba wysyłki. Możesz wkleić treść tego XML-a?

Jeszcze jedna ważna rzecz. Czy nadawca ma ustawiony poprawny kod pocztowy?

nie rozumiem jaki plik xml skonfigurowałem e doręczenia zgodnie z instrukcją z podręcznika w ezd rp i próba wysyłki była bezpośrednio przez ezd rp przy próbie wysyłki do osoby która nie posiada adresu w BAE był właśnie błąd kodu pocztowego jak na zdjęciu ale przy próbie wysyłki do osoby która ma adres w BAE wysyłka przeszła bez problemu

Dla pewności sprawdziłem w KUIP bo korzystamy z wersji chmurowej SaaS EZD RP i dane adresowe podmiotu nie były ustawione być może tu był błąd

1 polubienie

Wysyłka do adresata, który ma adres ADE w BAE jest w trybie PURDE. Tam nie ma żadnych kodów pocztowych do sprawdzania, po prostu z jednej strony jest ADE nadawcy, a z drugiej ADE odbiorcy.

Dla adresata bez ADE w BAE jest ustawiany tryb PUH, czyli elektronicznie wysyłasz, Poczta Polska drukuje w drukarni, pakuje do koperty i listonosz zanosi. Tu sprawdzane są adresy tradycyjne, zarówno nadawcy, jak i odbiorcy.

Jeśli nie był ustawiany adres podmiotu, to masz odpowiedź na pytanie :slight_smile:

Dzięki za pomoc przy najbliższej wysyłce sprawdzę czy to rozwiązało problem.

To jest przykładowy dowód walidacji, który przesyła Poczta i pojawia się w koszulce:

<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<ValidationEvidence>
  <IdPotwierdzenia>56dfb482-2221-4c3e-a3eb-f9b5a90af5b4</IdPotwierdzenia>
  <IdPrzesylki>PPSA-H-83a34b4d-69f8-43c7-b92b-e714a447eb63</IdPrzesylki>
  <Walidacje>
    <Kod>HV0009</Kod>
    <Opis>Brak możliwości przekształcenia przesyłki w postać papierową - Dokument posiada strony w orientacji poziomej</Opis>
    <Pliki>
      <NazwaPliku>plik_pionowy.pdf</NazwaPliku>
    </Pliki>
  </Walidacje>
  <DataWalidacji>2024-02-22T07:30:22.897570Z</DataWalidacji>
  <DataUtworzeniaDowodu>2024-02-22T07:30:23.734602Z</DataUtworzeniaDowodu>
  <NadawcaADE>AE:PL-0000-00000-FEIDT-19</NadawcaADE>
  <TypDowodu>TECHNICAL</TypDowodu>
  <KodDowodu>H.DW</KodDowodu>
  <Podpis>Dokument elektroniczny niewymagający podpisu wygenerowany z systemu Operatora Wyznaczonego Poczty Polskiej S.A.</Podpis>
</ValidationEvidence>

PS. Jak widać od roku korzystamy z eDoręczeń i różne przygody już przerabiałem :wink: Między innymi powyższy plik pionowy, który nie był traktowany jako pionowy :wink:

ja takiego pliku xml nie widzę i nie wiem gdzie go poczta wysyła ale mieliśmy dzisiaj kolejne pismo do wysłania i przeszło bez błędu być może dodanie adresu nadawcy rozwiązało problem :wink:

2 polubienia

mamy taką samą sytuację, ale a panelu adminisracji w EZD RP i na stronie edoreczeń jest informacj przy przesyłca ze jest w trakcie weryfikacji, więc pewnie w momencie zweryfikowania jej przez PP pojawi się dokument xml

System, mimo że działa od ponad roku i nie było dramatycznie wielkich problemów ze strony Poczty Polskiej poprzednio, to prawdziwy stress-test przeżywa obecnie.

Od początku stycznia potwierdzenia wysyłki zarówno PUH, jak i PURDE pojawiają się z bardzo dużym odstępem czasowym. Nawet tydzień czekaliśmy na potwierdzenia wysyłki PUH. Do tego czasu przesyłki wiszą jako przyjęte przez eDoręczenia. W roku 2024 potwierdzenia przychodziły po 15 minutach. EZD kontaktuje się z UUAPI Poczty Polskiej co 15 minut.

Wczoraj i przedwczoraj to już kolejny dramat. Sporo przesyłek wywaliło z enigmatycznym błędem „Błąd wysyłki”. Ponowienie wysyłki czasami udawało się, czasami nie. Dziś trwa gorączkowa łatanina: e-Polecony Poczta Polska