Szanowni Forumowicze,
Panta rhei - jak mawiał Heraklit z Efezu. W związku z intensywnymi pracami w ostatnim okresie
przekazuję informacje dotyczące zmian w zakresie nowych funkcji, które pojawią się w wersji 17 systemu EZD RP. Wersja 17 systemu będzie zawierała w sobie wszystkie rzeczy wykonane na wersję 16.
- Kancelaria – zmiany w uzupełnianiu metadanych
Wprowadzono zmiany w widoku uzupełniania metadanych przesyłki wpływającej. W sekcji Kancelaria > Metadane odebrano możliwość uzupełniania metadanych dla załączników pisma RPW. Zachowano dwa statusy: S (skład chronologiczny) oraz O (odwzorowano).
- Kolumna Nadawca w widoku listy zadań
W widoku listy zadań nowych, w realizacji, zleconych i zrealizowanych dodano kolumnę Nadawca, w której prezentowane są informacje o nadawcy pisma wpływającego, na podstawie którego wystawiono zadanie. Kolumna ta umożliwia alfabetyczne sortowanie.
- Zmiana mechanizmu ręcznego numerowania spraw
W uzasadnionych przypadkach możliwe jest ręczne wpisanie dowolnego numeru zakładanej sprawy. Aby to zrobić, należy włączyć za pomocą suwaka opcję Zmiana automatycznej numeracji, która jest dostępna w widoku Administracja > Ustawienia w sekcji Sprawy).
- Kwalifikowana pieczęć elektroniczna (dla instalacji on premise)
Umożliwiono podpisywanie dokumentów przy użyciu kwalifikowanej pieczęci elektronicznej.
- Wersjonowanie użytkowników
Wprowadzono wersjonowanie użytkowników. Gdy zachodzi zmiana danych osobowych pracownika w aplikacji KUiP, system zapyta, czy ma utworzyć nową wersję użytkownika. W przypadku zmiany nazwiska lub imienia należy wybrać przycisk Tak. Od tego momentu wszelkie działania w systemie EZD RP będą uwzględniać nowe dane użytkownika.
- Sortowanie listy szablonów uprawnień
Dodano opcję sortowania alfabetycznego listy szablonów uprawnień według nazwy (rosnąco, malejąco lub w kolejności tworzenia szablonów przez użytkownika).
- Podpisywanie dokumentów – nowy komunikat
Kliknięcie przycisku Podpisz w trakcie podpisywania dokumentu lub dokumentów powoduje wyświetlenie komunikatu: “Uwaga! Nie odświeżaj strony przed wpisaniem kodu PIN”.
- Eksport danych z rejestrów
W rejestrze przesyłek wpływających, rejestrze korespondencji wychodzącej oraz w rejestrach własnych umożliwiono eksport wszystkich pozycji rejestru, a także wyeksportowanie wybranych rekordów.
- KUiP – prezentacja danych użytkowników
W widoku struktury roboczej oraz aktualnej prezentowane są dane użytkowników według klucza: Nazwisko, Imię.
- Walidacje na stanowisko odbiorcy ePUAP
Gdy stanowisko lub konto użytkownika wskazane jako odbiorca korespondencji ePUAP zostanie usunięte, system automatycznie wysyła wiadomość e-mail do administratorów podmiotu oraz wyświetla im powiadomienie o konieczności wskazania nowego odbiorcy.
- Zarządzanie loginem domenowym w KUiP
Administrator podmiotu uzyskał możliwość zarządzania loginami domenowymi użytkowników. Dodawanie loginu domenowego jest możliwe poprzez opcję Dodaj nowego dostawcę w sekcji Zewnętrzni dostawcy w widoku szczegółów użytkownika (KUiP).
- Wyszukiwarka w przebiegu sprawy
Umożliwiono wyszukiwanie wpisów w zakładkach Historia i Metryka sprawy, które dostępne są po kliknięciu w aktach sprawy zakładki Przebieg sprawy.
- Wysyłanie korespondencji ePUAP bez podpisu
Dla korespondencji ePUAP skierowanej do urzędów i innych podmiotów wprowadzono opcję wysyłki ePisma bez podpisu elektronicznego. Może z niej skorzystać użytkownik z uprawnieniem Sprawy.WysylkaEpuapBezPodpisu na poziomie Stanowisko. Dla korespondencji do osób fizycznych to uprawnienie nie obowiązuje - konieczne jest podpisanie koperty XML.
- Pobierz na dysk w zadaniu udostępnienia do wiadomości
W zadaniu udostępnienia do wiadomości dodano opcję pobrania udostępnionych plików na dysk.
- Dodatkowa walidacja adresu ePUAP i ADE
Przy tworzeniu lub edycji kontaktu dodano walidację adresu ePUAP i adresu do doręczeń elektronicznych ADE. System sprawdza, czy wprowadzone adresy nie są już przypisane do innych adresatów.
- Szablony zadań - powiadomienia e-mailowe i systemowe
Użytkownik, który wystawia zadanie z szablonu, otrzymuje powiadomienia systemowe lub e-mailowe na każdym etapie zadania, informujące o wykonanych krokach.
- Wyszukiwarka
Ulepszono działanie wyszukiwarki w systemie. Zmiany polegają na umożliwieniu podglądu pism
i dokumentów oraz spraw.
- Rozdzielenie wydruku korespondencji nierejestrowanej na dwa
wydruki
Wydruk korespondencji nierejestrowanej, zawierający zestawienie korespondencji krajowej
i zagranicznej, został rozdzielony na osobne wydruki. Są one dostępne po zaznaczeniu właściwego
pola wyboru (checkboxa).
- Hurtowe pobieranie akt sprawy
Wprowadzono możliwość pobierania akt sprawy z poziomu sprawy
Pełny opis zmian, ulepszeń i poprawionych błędów został już opublikowany na stronie: https://podrecznik.ezdrp.gov.pl/zmiany-w-wersjach/