Witam,
Podczas testowania API z zewnątrz bazą kontaktów system zwraca komunikat “Pojawił się błąd w aplikacji …”. Co może być przyczyną?
Adamie,
przyczyn może być wiele, bez szczegółowych informacji nie jesteśmy w stanie pomóc - gdzie testujesz API z zewnętrzną bazą kontaktów, na piaskownicy czy na własnym środowisku? Jakie czynności wykonywałeś?
Testy są przeprowadzane na własnym środowisku. Zarówno aplikacja EZD jak i API działają na Ubuntu Server 22.04. Jeżeli chodzi o API to jest autorska aplikacja napisana w .Net Core 8.0.
Aby połączyć API z EZD to wypełniłem wymagane pola w zakładce Administracja->Zewnętrzna baza kontaktów i wcisnąłem przycisk test.
Poniżej przesyłam logi z aplikacji EZD które dotyczą testowania połączenia z bazą kontaktów.
Adamie,
w logu jest informacja zwrócona przez “Wasze” API o błędnym kluczu - linia 2.
Klucz API jest poprawny. Dane mogę pobrać przez inne aplikacje np. Postman.
Proszę o informację czy są jakieś specjalne wymagania dotyczące klucza.
Problem był wewnątrz aplikacji. Po poprawieniu API autoryzacja jest poprawna, jednak pojawił się kolejny problem. Aplikacja EZD RP cały czas nie może pobrać bazy kontaktów. Baza kontaktów jest ściągana do logów a na końcu w logach pojawia się komunikat. Poniżej dodaje logi do weryfikacji.
Teraz wygląda to na błędy parsowania po stronie bazy kontaktów.
Poprawiłem API, dodałem dodatkowe pola które są wymagane i z tego co widzę w logach to dane są pobierane, ale cały czas jest zwracany błąd.
Oto część logu w której jest widoczny błąd:
2024-05-09T07:45:36.972013744Z stdout F {“t”:“2024-05-09T07:45:36.9710247Z”,“@mt”:“Value cannot be null. (Parameter ‘source’)”,“l”:
Teraz to wygląda na brak którejś z wartości, albo wartość przekazywana jest w postaci, która nie jest rozpoznawana.