Po ponownym zainstalowaniu aplikacji w wersji 19.7.42 utworzeniu podmiotu i dodaniu użytkownika, przy próbie dodania administratora podmiotu system wyświetla błąd
w logach zapisany:
{“@t”:“2024-08-14T07:59:08.3844586Z”,“@mt”:“A task was canceled.”,“@l”:“Error”,“@x”:“System.Threading.Tasks.TaskCanceledException: A task was canceled.\n at EasyNetQ.Producer.PublishConfirmationListener.PublishPendingConfirmation.WaitAsync(CancellationToken cancellationToken)\n at EasyNetQ.RabbitAdvancedBus.PublishAsync(Exchange exchange, String routingKey, Boolean mandatory, MessageProperties properties, ReadOnlyMemory1 body, CancellationToken cancellationToken)\n at .ProcessMessage(IMessage , IReadOnlyDictionary
2 )\n at KUIP.AppServices.AsCommands.Podmioty.Commands.AktualizujAdministratorowHandler.InvokeAsync(AktualizujAdministratorowCommand input, Dictionary2 properties)\n at .(ICommandDto , Dictionary
2 , Type , ICommandHandlerBase )\n at .Handle(IContainerScope , ICommandDto , Func1 )\n at .Handle(ICommandDto , Dictionary
2 )\n at .Receive(IContainerScope , ICommandDto , Func1 )\n at (TaskAwaiter
1& )\n at .Handle(HttpContext , Type )\n at ...MoveNext()\n— End of stack trace from previous location —\n at Microsoft.AspNetCore.Routing.EndpointMiddleware.g__AwaitRequestTask|6_0(Endpoint endpoint, Task requestTask, ILogger logger)\n at ...MoveNext()”,“ErrorResponseBody”:“{\n "errorId": "9209044fd15e476b8d4a339d2de7fd83",\n "instance": "/kuip/podmiot-aktualizacja-administratorow",\n "status": 500,\n "type": "https://httpstatuses.io/500\”,\n "title": "HTTP error InternalServerError"\n}“,“ErrorId”:“9209044fd15e476b8d4a339d2de7fd83”,“SourceContext”:“LoggerMiddleware”,“ApplicationName”:“KUIP”,“UID”:“root”,“PID”:“system”,“RequestId”:“0HN5S5TJ1I0P0:00000009”,“RequestPath”:”/kuip/podmiot-aktualizacja
Witam,
ta instalacja była wykonana z reinstalacją baz danych, czy tylko aplikacji? Jeśli zostały stare bazy to możliwe, że tam są jakieś ‘śmieci’.
Reinstalowana była również baza danych
Spróbujcie przed dodaniem administratorów zainicjalizować ten podmiot.
Przy próbie zainicjowania podmiotu bez dodania administratora pojawia się komunikat “Podmiot musi mieć określonego administratora”
Mogę prosić o bardziej szczegółowy opis tej reinstalacji? To były czyste maszyny z przeinstalowanym systemem bez żadnych bazy czy tylko sam proces instalacji był przeprowadzony od nowa z nowymi bazami?
Proces instalacji został przeprowadzony od nowa na tej samej maszynie z nową bazą danych. Instalacja została wykonana zgodnie z instrukcją https://podrecznik.ezdrp.gov.pl/instrukcja-instalacji-aplikacji-ezd-rp-srodowisko-testowe-rozwojowe-edukacyjne/
Włącznie z reinstalajcją systemu operacyjnego? Czy np. z punkty przywracania coś było cofane?
Nie system operacyjny nie był reinstalowany. Tylko czysta instalacja rancher. Baza jest nowa, stara została usunięta.
Tylko rancher czy też ansible? Generalnie to zrobiłbym czystą instalację na czystym systemie.
Tylko rancher.
Oprogramowanie zostało zainstalowane ponownie ponieważ na pierwszej instalacji systemu również pojawiały się błędy zgłoszone na forum Problem z zalogowaniem do EZD na konto administratora podmiotu
Pomimo błędu udało się przypisać administratora do podmiotu, natomiast nie można wykonać kolejnych kroków konfiguracji. Po zalogowaniu na konto administratora podmiotu w EZD RP wyświetla się komunikat " Konto nie zostało w pełni skonfigurowane Aby móc prawidłowo korzystać z systemu EZD RP skontaktuj się z lokalnym administratorem. Konieczne jest pełne skonfigurowanie konta, przypisanie w strukturze oraz nadanie uprawnień.
Po spełnieniu wymienionych kryteriów, wybierz opcję Odśwież, aby rozpocząć pracę w aplikacji."
Czy macie Państwo przetestowaną wersję oprogramowania na której taki błąd nie występuje, lub konkretną konfigurację (np. baza danych, wersja) na której moglibyśmy takie środowisko zainstalować?
Proszę na czystych maszynach zainstalować wersję 19.7.51 (całość aplikacja + bazy). Następnie postąpić według instrukcji tj. utworzyć podmiot, dodać użytkowników, dodać użytkowników (administratorów) do podmiotu i zainicjalizować podmiot.
Po zainstalowaniu jeszcze raz całego systemu na czystych maszynach oprogramowanie zachowuje się dokładnie tak samo. Przy próbie przypisania administratora podmiotu wyskakuje błąd. Po odświeżeniu w formularzu administrator przypisuje się do podmiotu, ale po zalogowaniu na konto administratora nie wyświetla się kreator systemu, tylko informacja, że konto nie zostało w pełni skonfigurowane.
A podmiot został zainicjalizowany przed logowaniem administratorów?
Tak, czynności po kolei: dodanie administratora, zainicjowanie podmiotu, logowanie administratora.
A proszę spróbować utworzyć nowych użytkowników z adresami email i wymienić ich jako administratorów, czy dalej będzie problem przy ich przypisaniu.
Usunęłam poprzedniego administratora, dodałam dwóch nowych użytkowników i przypisałam jako administratorów podmiotu. Przy próbie zapisania system wyświetlił błąd jak poprzednio, po odświeżeniu strony admini w KUIP się zapisali. Przy próbie logowania do EZD wyświetlany jest ten sam komunikat: Konto nie zostało w pełni skonfigurowane.
Po zalogowaniu do EZD na konto root w szczegółach podmiotu dalej wyświetla się pierwszy dodany administrator, a nie dwóch nowych dodanych w KUIP.
Proszę podesłać logi kuip-api i ezdrp-api z dodawania tego użytkownika.