Synchronizacja pliku przez Nask.Desk po zmianie w WOrd 2003

Edytując plik w Word 2003, po dodaniu pliku z szablonu pomimo zmiany treści pliku .doc na komputerze, nie jest zmieniana wersja pliku w EZD.
Podmiana pliku w eksplorerze czy też skryptem wyzwala działanie Nask.Desk i poprawną aktualizację pliku w EZD. W logach jest informacja o błędzie w FileMonitor.

W logach w Base64 widać opis rozpoczynający się od :
at NASK.Desk.Modules.EzdRpModule.Sessions.EdycjaPlikuSessionMode.Run(ArgumentyStartuResponse startArgs, CancellationToken cancellationToken) in C:\BuildAgent\work\b8f32f74d234b1f4\NASK.Desk.Modules.EzdRpModule\Sessions\EdycjaPlikuSessionMode.cs:line 139
at NASK.Desk.Modules.EzdRpModule.Decorators.SessionModeLoggerDecorator.Run(ArgumentyStartuResponse startArgs, CancellationToken cancellationToken) in C:\BuildAgent\work\b8f32f74d234b1f4\NASK.Desk.Modules.EzdRpModule\Decorators\SessionModeLoggerDecorator.cs:line 41
at System.Environment.get_StackTrace()
at NASK.Desk.AvaloniaModuleCommon.HelpersClass.EncodeToBase64(Exception toEncode) in C:\BuildAgent\work\b8f32f74d234b1f4\NASK.Desk.AvaloniaModuleCommon\HelpersClass.cs:line 10

Arturze, masz zainstalowany NASKDESK czy File Monitor? Zgodnie z opisem dostępnym tu: https://podrecznik.ezdrp.gov.pl/instalacja-i-funkcje-aplikacji-nask-desk/
Przed instalacją programu NASK Desk powinno się odinstalować aplikację FileMonitor

Otrzymałem informację, że na tych komputerach (z Windows 10) nie ma zainstalowanej osobnej aplikacji z File monitor czy FileMon w nazwie. Pisząc o File monitorze miałem na myśli “FileMonitorIdInstancji” pojawiający się w logu.

2025-03-11 15:24:35.966 +01:00 [Error] [NASK.Desk.AvaloniaModuleCommon.Statics.Paths] CanWrite “C:\Program Files” UnauthorizedAccessException
2025-03-11 15:24:36.000 +01:00 [Error] [NASK.Desk.AvaloniaModuleCommon.Statics.Paths] CanWrite “C:\Windows\system32” UnauthorizedAccessException
2025-03-11 15:24:36.001 +01:00 [Error] [NASK.Desk.AvaloniaModuleCommon.Statics.Paths] CanWrite “C:\Program Files (x86)” UnauthorizedAccessException
2025-03-11 15:24:36.002 +01:00 [Error] [NASK.Desk.AvaloniaModuleCommon.Statics.Paths] CanWrite “C:\Windows\SysWOW64” UnauthorizedAccessException
2025-03-11 15:25:44.218 +01:00 [Error] [NASK.Desk.IO.ProcessesManagerImpl] Process not started “C:\ProgramData\Nask.Desk\user\2025031100\70e40ff85972457a86545e780f7279c9\282a378facf94c1eb7e3d9068eb75543\user Wniosek.doc”
2025-03-11 15:25:54.259 +01:00 [Error] [Serilog.Core.Logger] Run error ‘"ArgumentyStartuResponse Token:‘420b9ace413240c79b5c8b2e03e3dd04’ Url:‘https://ezdrp-api.ezdtest.ztm.waw’ Proxy:’’ RodzajOperacji:‘EdycjaPliku’ FileMonitorIdInstancji:‘70e40ff85972457a86545e780f7279c9’"’ ‘“Edycja Pliku”’

Zaznaczam, że przy pracy z Word z Office 2010 problem nie występuje.

Uprzejmie informuję, że problem został rozwiązany poprzez parametryzację programu Nask.Desk.

1 polubienie