Szanowni Państwo,
czy to tylko u mnie…
ale dzisiaj system nie funkcjonuje
a w zasadzie kilka minut działa i przestaje…
resetowanie urządzeń brzegowych - nic nie daje
i co robić w takim przypadku?
problem z dostępem wciąż występuje?
Wczoraj ok. godz 15 problem został rozwiązany.
Okazało się, że na urządzeniach sieciowych dostawcy internetowego coś nie zaiskrzyło i wszyscy użytkownicy EZD RP z Lublina nie mieli dostępu.
Problem w pierwszej kolejności zgłosiłem do serwisu (uważam, że forum dopiero nabiera kształtu
i dlatego zamieściłem ten wpis - bo uważam, że obszar - Awarie i problemy techniczne powinien pojawić się na forum)
A tak przy okazji - może warto pomyśleć o jakiejś “szybkiej ścieżce kontaktowej” w takich przypadkach…
Szyba ścieżka kontaktowa powinna wyglądać tak, że jednostka zgłasza problem na portal zgłoszeń. Dzięki takiemu działaniu będziemy posiadali wiedzę w jakiej jednostce występuje problem z połączeniem. Jeśli jednostka korzysta z usługi SaaS EZD RP to problem z połączeniem może wynikać z 3 podstawowych przyczyn:
-
Element listy awaria urządzenia brzegowego
-
Element listy awaria internetu (problemy u dostawcy internetu)
-
Element listy awaria po stronie dostawcy usługi EZD RP
W dwóch pierwszych przypadkach nie mamy możliwość pomóc jednostce, bo nie jesteśmy dostawcą internetu oraz nie zarządzamy urządzeniami brzegowymi, które znajdują się w jednostce. W sytuacji gdy awaria jest na naszej infrastrukturze to mamy możliwość weryfikacji i usunięcia awarii. W sytuacji gdy system nie działa prosimy aby jednostka przesłała na portal zgłoszeń zgłoszenie i poinformowała nas o tym fakcie. Na forum pojawi się tekst opisujący sposób postępowania w przypadku awarii systemu.