Konfiguracja skrzynki email

Dzień dobry.
Mam problem z konfiguracją skrzynki email. Używamy skrzynki Office365.
Konfiguracja z kreatora wygląda tak:

email:
from: ‘’
host: smtp.office365.com
password: hasło
port: ‘587’
sendermail: mail@awf.edu.pl
sendername: mail@awf.edu.pl
active: true

Dodałem do pliku Yaml jeszcze username i autentykację STARTTLS, ale nie pomogło.

username: mail@awf.edu.pl
properties:
smtp:
auth: true
starttls:
enable: true

Może ktoś konfigurował już skrzynkę Microsoftu. Proszę o wskazówki.

Dzień dobry Panie Hubercie,
w haśle nie może być znaków specjalnych oraz nie powtarzamy nazwy maila w senedername.
obraz

…tu musi być nazwa a nie mail.

Pozdrawiam,
Łukasz Markiewicz

Panie Łukaszu,
dziękuję za odpowiedź.
Zmieniłem hasło bez znaków specjalnych. Zmieniłem pole sendername. Jednak w Office365 mam w dalszym ciągu komunikat:
Przyczyna niepowodzenia: Error validating credentials due to invalid username or password.

Ustawienia na jakich próbowałem:
1.
email:
from: ‘’
host: smtp.office365.com
password: haslo
port: ‘587’
sendermail: ezdtest@awf.edu.pl
sendername: EZD TEST AWF
active: true

email:
from: ‘’
host: smtp.office365.com
password: haslo
port: ‘587’
sendermail: ezdtest@awf.edu.pl
sendername: EZD TEST AWF
active: true
properties:
smtp:
auth: true
starttls:
enable: true
username: ezdtest@awf.edu.pl

Panie Hubercie,
proszę nie zmieniać konfiguracji w yaml’u, to może generować dodatkowe błędy.

…i na koniec kliknąć “Update”.

Pozdrawiam,
Łukasz Markiewicz

Rozumiem.

Zmieniłem ustawienia kierując się Pana zdjęciem, jednak wiadomości email nie są wysyłane.
W portalu administracyjnym Microsoft mam komunikat:
Error validating credentials due to invalid username or password.

Adres email i hasło sprawdzałem i są poprawne.

Dzień dobry Panie Hubercie,

  1. Czy ma Pan już dostęp do KUiP?
  2. Czy do KUiP zostali dodani admini?
  3. Czy został powołany i zainicjalizowany podmiot w ezdRP?
  4. Czy dodani admini/użytkownicy do KUiP otrzymali tzw “powitalnego maila” do ustawiania swoje hasła w ezdRP?
  5. W którym momencie otrzymuje Pan komunikat o tym, że mail nie został wysłany “Error validating credentials due to invalid username or password” - czy to jest info z logów?
    Proszę o prtSc.

Pozdrawiam,
Łukasz Markiewicz

Panie Łukaszu,

  1. Tak, na konto root.

  2. Tak

  3. Dodałem podmiot w KUIP:


    Widnieje w EZDRP jako zainicjalizowany:

  4. Założyłem w podmiocie użytkowników/administratorów, jednak nie otrzymali oni email powitalnego.

  5. Komunikat pochodzi z logów z portalu Azure firmy Microsoft:

Dzień dobry,
Borykam się z podobnym problemem co Pan Hubert.
Natomiast nie znam błędów występujących w skrzynce pocztowej, ale zauważyłam logi w w Rancherze:


Skonfigurowałam dokładnie zgodnie z sugestiami i ciągle nie działa.
Pozdrawiam
Anna Raczkowska

Pani Anno,
proszę o informację, gdzie dokładnie podejrzała Pani te logi w Rancherze?

Panie Hubercie, to jest fragment z poda kuip-api, gdy próbuję założyć nowego użytkownika w systemie w kuip w dodanym przez siebie podmiocie testowym.
Pozdrawiam

1 polubienie

U mnie to wygląda tak:

Szanowni Państwo,
niestety nie udało mi się rozwiązać problemu samodzielnie.
Czy ktoś z Państwa ma pomysł na rozwiązanie?

Dzień dobry,
ja również mam problem z konfiguracją skrzynki pocztowej. Mam ten sam błąd co Państwo.

Testowałem z różnymi operatorami skrzynek pocztowych i u wszystkich wyrzuca problem z autentykacją w momencie tworzenia użytkownika.

Dopisuję się do prośby o rozwiązanie problemu.

Dzień dobry.
Postanowiłem spróbować czy skrzynka gmail zadziała. Wybrałem update aplikacji zmieniłem konfigurację na skrzynkę gmail, zainstalowałem. Jednak w logach system dalej próbuje wysłać wiadomość z poprzednio ustawionego serwera smtp.gmail.com

Dzień dobry.
Rozwiązał ktoś już ten problem? Mam niestety to samo.

Dzień dobry.
Ja niestety nie rozwiązałem. Już przestałem próbować po 2 tygodniach. Czekam na rozwiązanie.

Chyba to grubszy problem.

Logi u mnie:
[08:37:58 VRB] Trying to connect to SMTP server
[08:37:58 VRB] AuthenticateAsync
[08:37:58 VRB] AuthenticateAsync2
[08:38:04 VRB] Disconnecting after error
[08:38:04 VRB] Disconecting from SMTP server…
[08:38:04 ERR] Blad podczas wysylania email:
MailKit.Security.AuthenticationException: 535: 5.7.0 Authentication error - 0402
2023-12-12T07:38:04.681452523Z —> MailKit.Net.Smtp.SmtpCommandException: 5.7.0 Authentication error - 0402
2023-12-12T07:38:04.681457186Z — End of inner exception stack trace —
at MailKit.Net.Smtp.SmtpClient.AuthenticateAsync(Encoding encoding, ICredentials credentials, CancellationToken cancellationToken)
2023-12-12T07:38:04.681464796Z at KUIP.COMMON.Email.EmailSender.Send(EmailMessage message)
2023-12-12T07:38:04.681468575Z at KUIP.COMMON.Email.EmailSender.Send(EmailMessage message)

1 polubienie

Rozwiązaniem problemu jest wpisanie adresu e-mail w polu ‘Email sendername’. U mnie ruszyło. Po wpisaniu i zrobieniu update warto jeszcze skasowac poda Workload - Pods - kuip-api-**** (odtowrzy się po chwili).

3 polubienia

Panie Piotrze, dziękuję za wskazówkę. Rzeczywiście to rozwiązało problem.

Cieszę się, że też pomogło. Wygląda na to że może być błędnie skonfigurowana zmienna przy formularzu - nazwa pola wskazuje że tam powinna być nazwa pod jaką ma być e-mail na nie sam e-mail. Temat do sprawdzenia przez NASK.