Główne zasady obowiązujące na forum
Forum EZD RP to platforma dyskusyjna – miejsce, w którym możesz dzielić się wiedzą i umiejętnościami związanymi z bezpłatnym systemem kancelaryjno-archiwalnym wytwarzanym, utrzymywanym i rozwijanym przez NASK-PIB.
System jest wdrażany w jednostkach administracji publicznej, w których usprawnia pracę, oferując nowoczesne rozwiązania cyfrowe w obszarze zarządzania dokumentacją i informacją. Pozwala na kompleksową obsługę spraw w formie elektronicznej, a także wspiera ich prowadzenie w tradycyjnej, papierowej formie.
Poniżej znajdziesz wskazówki, jak postępować, aby każdy odwiedzający czuł się w naszej społeczności dobrze i chętnie brał udział w dyskusjach.
W sprawach wymagających szybkiej reakcji lub związanych z poprawnym funkcjonowaniem serwisu, prosimy o kontakt: ezdrp@nask.pl.
Dziel się i pytaj
Pomóż nam rozwijać forum, uczestnicząc w dyskusjach, dzięki którym wiedza o EZD RP będzie powszechnie dostępna i podana w przystępny sposób. Tworzymy miejsce, gdzie można dzielić się informacjami i doświadczeniem w pracy z EZD RP, pochwalić się osiągnięciami oraz pytać i korzystać z pomocy innych użytkowników forum.
Zasady komunikacji i dobra atmosfera
Nic tak nie niszczy dyskusji jak brak kultury osobistej i szacunku do rozmówcy. Dlatego zależy nam, aby na forum obowiązywało kilka prostych zasad:
- nie publikuj niczego, co mogłoby zostać uznane za obraźliwe, nienawistne lub nieprzyzwoite;
- nie poniżaj rozmówców, nie bądź agresywny, nie podszywaj się pod inne osoby;
- nie wysyłaj spamu ani innych niepotrzebnych wiadomości;
- nie publikuj treści, obrazów, opisów czy jakichkolwiek innych materiałów, do których prawa autorskie posiadają osoby trzecie, jest to kradzież własności intelektualnej.
Oczywiście możesz nie zgadzać się z opinią rozmówcy. Jednak pamiętaj, aby krytyka zawsze odnosiła się do wypowiedzi i była konstruktywna. Unikaj emocjonalnych wpisów oraz odpowiadania na ton posta zamiast na jego rzeczywistą treść. O wiele lepiej jest przedstawiać merytoryczne i przemyślane spostrzeżenia, które wniosą wartość do dyskusji.
Dbaj o jakość dyskusji
Jednym ze sposobów na usprawnienie dyskusji i zwiększenie przejrzystości forum jest korzystanie z wiedzy zawartej w wątkach z przeszłości. Zanim stworzysz nowy temat, poświęć chwilę na wpisanie odpowiedniej frazy do wyszukiwarki i przejrzenie podobnych dyskusji, które już się odbyły.
Jeśli nie masz pewności, czy Twoja wiadomość wniesie coś do rozmowy, obserwuj wątek. Twoja opinia może okazać się istotna kilka postów później.
Szybki dostęp do informacji
Pomóż nam w utrzymaniu porządku w dyskusjach, abyśmy mogli poświęcić więcej czasu na konstruktywne rozmowy, a mniej na sprzątanie. To proste:
- dopasuj temat do działu i kategorii;
- nie publikuj tego samego posta w wielu wątkach;
- podczas wymiany zdań nie odbiegaj od tematu dyskusji;
- nie podpisuj swoich postów – każdy post zawiera informacje o Twoim profilu.
- zamiast publikować posty o treści typu „Zgadzam się”, użyj przycisku Lubię to.
Widzisz problem, zgłoś go
Moderatorzy mają specjalne uprawnienia i są odpowiedzialni za sprawne funkcjonowanie forum. Jednak nie tylko oni – taka odpowiedzialność spoczywa również na wszystkich użytkownikach.
Dlatego kiedy widzisz obraźliwy, prowokacyjny lub nic niewnoszący post, nie reaguj na niego. Lepszą metodą jest zgłaszanie i oznaczanie takich treści za pomocą przycisku Zgłoś. Jeśli pojawi się określona liczba flag, działania zostaną podjęte automatycznie lub przez moderatora.
Odpowiadanie na takie wpisy zachęca do dalszego złego zachowania (trolling), zużywa energię i zabiera czas. W celu utrzymania porządku moderatorzy zastrzegają sobie prawo do usuwania treści oraz kont użytkowników notorycznie łamiących regulamin i obowiązujące zasady.
Uwaga! Moderatorzy nie czytają, nie kontrolują i nie zatwierdzają postów przed publikacją ani nie ponoszą odpowiedzialności za treści publikowane przez użytkowników forum.
Jeśli natrafisz na krytyczny lub pilny problem, którego nie da się rozwiązać np. za pomocą flagi, wyślij wiadomość prywatną do administratora/moderatora forum.
Regulamin forum
Wszystkich użytkowników obowiązuje regulamin korzystania z forum, w którym opisano zarówno Twoje, jak i nasze prawa i obowiązki związane z treściami i prywatnością, a także inne kwestie prawne. Aby korzystać z usługi, jaką jest nasze forum, musisz zgodzić się na przestrzeganie zapisów regulaminu.